نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح حمایت از سپاه با اصلاحاتی در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از تصویب طرح حمایت از سپاه با اصلاحاتی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست در گفت‌گو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت و گفت: در این نشست طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا که جهت بررسی بیشتر از سوی صحن مجلس به کمیسیون ارجاع شده بود، با اصلاحاتی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این طرح فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیرو‌های سازمان‌ها و نهاد‌های تحت اختیار این فرماندهی تروریست اعلام می‌شوند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیرو‌های آمریکایی که منافع ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع به عمل بیاورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: همچنین در ماده ۳ این طرح تصریح شده است که دولت ایران و نیرو‌های مسلح موظف هستند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کنند که نیرو‌های آمریکایی نتوانند از هرگونه توان و امکان علیه منافع جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ماده ۵ نیز تصریح شده است که دولت موظف است از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند، با تشخیص دستگاه مربوطه حمایت‌های حقوقی و مقتضی به عمل بیاورد.

نجفی اظهار کرد: همچنین طرح تنبیه و مجازات کشور‌های همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلی به کمیسیون ارجاع شده بود در کمیسیون اعلام وصول شد و جهت بررسی به کمیته روابط خارجی کمیسیون ارجاع شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار