افت دما خسارات محصولات باغی را افزایش می دهد/کشاورزان کاهش دما را جدی بگیرند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:کشاورزان و باغداران کاهش دما را جدی بگیرند.

افت دما خسارات محصولات باغی را افزایش می دهد/کشاورزان کاهش دما را جدی بگیرنداوجاقلو مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در گفتگو باگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف استان گفت:تاکنون افت دما یا حجم بارش برف به حدی نبوده که به  محصولات کشاورزی خسارات وارد کند ولی با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افت دما در استان باغداران طی دو روز آینده تمهیدات لازم را بیاندیشند.
 
وی با بیان اینکه سرما زدگی‌ها میوه‌های هسته دار بیشترین آسیب را می‌بینند افزود:به منظور جلوگیری از سرمازدگی و پیشگیری از خسارات در باغات به کارگیری تمهیدات مختلف و اعمال مدیریت مطلوب توسط باغدار ضروری است و انجام تمهیدات در این راستا می‌تواند به کاهش خسارات ناشی از افت دما کمک کند.
 
اوجاقلو ادامه داد: کاه وشاخه‌های حاصل از هرس درختان نیز در حفاظت از درختان موثر است و باغداران می‌توانند آن‌ها را در نقاط مختلف باغ قرار دهند تا در صورت افت شدید دما آن‌ها را آتش زده و با استفاده از دود و حرارت ایجاد شده مانع از سرمازدگی شکوفه‌ها شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استفاده از دمنده‌های حرارتی و بخارهای باغی  روش دیگری است که برای گرم کردن محیط باغ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ن
 

پیش بینی هواشناسی مبنی بر افت دما در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.