ماجرای تقابل جذاب بیرانوند و سوما

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در چندین دیدار رودر روی بزرگترین مهاجمان جهان و آسیا قرار گرفته است که عمر سوما هم یکی از این بازیکنان است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، تیم‌های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان در امارات به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان یوسف عنبر به پیروزی ۲ بر یک رسیدند و ۶ امتیازی شدند.

عمر السوما، مهاجم سوری الاهلی در این بازی دبل کرد تا عامل پیروزی تیمش لقب بگیرد و از سویی دیگر خلیل زاده برای نماینده ایران گلزنی کرد.

با ۲ گلی که سوما به بیرانوند زد، این بازیکن در جدال روز گذشته مقابل بیرانوند موفق بود اما در نهایت و با دو بازی ۹۰ دقیقه ای در دور رفت و برگشت لیگ قهرمانان آسیا بیرانوند بارها سوما را در گلزنی ناکام کرد و در بازی رفت سوما در برابر دروازه بان ملی پوش ایران مستاصل بود و راهی به دروازه  نماینده ایران نبرد.

در سال ۲۰۱۷ و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید که سوما به بیرانوند گلزنی کرد.

در همان سال و در مرحله یک چهارم نهایی این ۲ تیم بازی کردند که در پایان سرخپوشان موفق به پیروزی و صعود شدند، اما در بازی رفت که ۲ - ۲ شد، سوما به بیرو گلزنی کرده بود و در دیدار امشب (دوشنبه) هم دبل کرد تا عامل پیروزی تیمش لقب بگیرد. پیش از آن هم زمانیکه بیرو در نفت بود، ۲ گل از سوما خورد تا رو در روی این بازیکن ۶ گل خورده باشد.

همچنین بیرانوند برای سومین بار در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ دروازه اش باز شد تا موفق به کلین شیت نشود. تنها در بازی رفت پرسپولیس و الاهلی او دروازه اش را بسته نگه داشت.

در مورد گلزنی سوما به بیرانوند باید به این نکته اشاره کرد که یک دروازه بان باید ۱۰ بازیکن را مهار کند و یک مهاجم فقط باید دروازه یک دروازه بان را باز کند و در این نوع قیاس بین مهاجم و دروازه بان از لحاظ فنی ایراد دارد و بارها بیرانوند در موقعیت های صد در صد گل در یک بازی شاید بیش از انگشتان یک دست موفق بوده و فقط یک یا ۲ بار دروازه اش باز شده است اما نگاه به این آمار و ارقام می تواند نشان دهنده رقابت سخت بزرگان فوتبال جهان در برابر بیرانوند داشت، چرا که گلزنی به دروازه بان ایران با لباس پرسپولیس هم برای مهاجمی همانند سوما افتخار محسوب می شود.

در حال حاضر در جدول رده بندی، السد با پیروزی مقابل پاختاکور هفت امتیازی است و به صدر جدول گروه D صعود کرد. الاهلی عربستان که روز گذشته پرسپولیس را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد، با ۶ امتیاز در رتبه دوم است. پاختاکور با پنج و پرسپولیس با چهار در رتبه‌های بعدی این گروه قرار دارند.


بیشتر بخوانید:

طلسم هافبک پرسپولیس شکست/ نخسین شکست شاگردان برانکو در سال ۹۸

گاف عجیب پرسپولیسی‌ها برای دیدار مقابل الاهلی

الاهلی عربستان ۲ - پرسپولیس ایران یک/ ارتش سرخ فقط یک شجاع داشت/ شکست تلخ در روز بی‌دقتی مهاجمان


انتهای پیام/

طلسم بیرانوند مقابل سوما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۶:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بیرانوند دروازه بان قهرمان
تا ابد مثله ستاره می درخشی افتخارات تو والاتر از این گل های بی ارزشه تو یه قهرمانی مثله ناصر حجازی و احمد عابدزاده. زنده باد ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
مالک
۱۵:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
جونم استقلال!! تنها تیم ایرونی که هم تو کشور خودش شیش تایی شده ، هم تو آسیا(بازی باالعین)!!
Iran (Islamic Republic of)
خودمون فقد
۱۴:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام با اینکه دوست دارم این عربا رو بزنیم ولی چه گلایی خوردی دیشب حالا امشب ببین سرورت استقلال چکار میکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا امسال فروزان تبانی و فساد ایجاد میکنن وضعیت فوتبال ایران رشد نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی وقتی که از السد6تا خورد به بیراوندبگیم شیشتایی ها...چطوری بیرووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
جوووونم علی بیروووو
آخرین اخبار