خسارت ۲ میلیارد تومانی معادن طبس

رییس اداره صنعت و معدن طبس از خسارت ۲ میلیارد تومانی خبر داد.

زارع نیا، رییس اداره صنعت و معدن طبس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: میزان خسارات سیل به صنایع و معادن طبس در حوزه زیرساخت‌ها و آبگرفتگی سینه کار‌های استخراج حدود ۲۰ میلیارد ریال است.


وی افزود: خسارت وارده به راه‌های معدنی در منطقه پروده، رباط خان و همچنین معادن بخش دستگردان مشکلات زیادی را برای معادن ایجاد کرده است که روند انتقال محصول استخراج شده را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.


زارع نیا گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک طبس و اینکه مواد معدنی استخراجی از معادن طبس به عنوان ماده اولیه سایر صنایع در استان‌های مجاور می‌باشد، در صورت عدم اصلاح به موقع جاده‌های معدنی و راه‌های ارتباطی، صنایع بالادستی مرتبط با معادن نیز متضرر خواهند شد.


وی افزود: همچنین در چند مورد خساراتی به تاسیسات برقی و صنعتی چند واحد صنعتی وارد شده است که علاوه بر وقفه در تولید واحد، هزینه‌هایی در خصوص تجهیزات و تعمیرات بر سرمایه گذار تحمیل نموده است.


رئیس اداره صنعت و معدن طبس در پایان همچنین گفت: با توجه به اینکه شهرستان طبس شهرستان معدنی است و یک سری از هزینه‌های بخش معدن کاری مربوط به تأمین راه، بازسازی جاده‌ها و راه‌های معدنی است برای معدن کار بسیار با اهمیت است.
انتقال پیام /ب


خسارت سیل در خراسان جنوبی

برچسب ها: سیل ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.