مدیر کل هواشناسی اردبیل:

ارتفاع برف در شهرستان نیر به ۳۷ سانتیمتر رسید

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: ارتفاع برف در ایستگاه بلقیس‌آباد شهرستان نیر به ۳۷ سانتیمتر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت:براساس آمار‌های ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برف در استان را در شهرستان نیر شاهد بودیم به طوری که ارتفاع برف در ایستگاه بلقیس‌آباد این شهرستان به ۳۷ سانتیمتر رسید و در شهرستان سرعین نیز میزان بارش ۱۷ سانتیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارش باران در مناطقی از استان بیان کرد: در بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته بیشترین مقدار باران از ایستگاه جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار با ۳۱ و شهر بیله‌سوار با ۲۶ میلیمتر به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل در مورد وضعیت جوی استان در روز‌های آینده گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی که در حال حاضر در استان فعال است طی امروز به فعالیت خود ادامه داده و شاهد بارش باران و برف در استان خواهیم بود.

محمدی افزود: از عصر امروز با خروج تدریجی این سامانه از استان بارندگی‌ها متوقف می‌شود، اما هوای سرد همچنان در سطح استان ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود امشب دمای هوا در استان نسبت به شب‌های گذشته سردتر شده و در مناطق مرکزی دمای هوا به منفی ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و در مناطق جنوبی به ویژه در شهرستان خلخال به ۹ درجه زیر صفر کاهش یابد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: در محور‌های مواصلاتی و به ویژه در گردنه‌ها امروز و فردا شاهد یخبندان، کولاک و مه غلیظ خواهیم بود که انتظار می‌رود رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

کاهش دمای هوا در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.