امداد رسانی به فردی در مناطق صعب‌العبور ساحل ریشهر

معاون ارشد اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر از امدادرسانی اورژانس به مصدومی ۳۱ ساله در مناطق صعب‌العبور ساحل سنگلاخی ریشهر در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا پورشمس گفت: مصدوم در ساحل ریشهر، از مناطق تفریحی شهر بوشهر به علت لیز خوردن بر روی صخره در ارتفاع ۳٫۵ متری دچار آسیب در چند ناحیه از جمله ضربه شدید در ستون فقرات، گردن وکتف شده بود که امکان حرکت وی وجود نداشت.

وی ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی‌های لازم از طرف مرکز پیام استان یک دستگاه آمبولانس از پایگاه بهمنی به محل اعزام شد.

معاون ارشد سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بیان کرد: نیروهای اورژانس پس از طی مسیر طولانی و صعب‌العبور و رد شدن از دریا و صخره‌ها برای رسیدن به محل حادثه و انجام کارهای درمانی لازم، فرد مصدوم را به بیمارستان سلمان فارسی منتقل کردند.

پورشمس همچنین چندین توصیه به افرادی داشت که به ساحل می‌روند از جمله اینکه هنگام رفتن به ساحل دریا از پوست خود محافظت کنند، مرتب آب بنوشند حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنند زیرا بدن برای خنک ماندن به آب نیاز دارد، مراقب علائم گرمازدگی باشند، از چشم خود محافظت کنند، در آب‌های ناشناس، با سر به درون آب شیرجه نزنند، از روی صخره، اسکله، بارانداز یا پل به درون آب شیرجه نزنند، از پا‌های خود محافظت کنند.

وی از افراد خواست، نزدیک اسکله یا پل شنا نکنند زیرا جریان‌های آب در این مناطق بسیار قوی ست حتی برای شناگر‌های ماهر، موازی با ساحل شنا کنند، اگر خیلی از ساحل دور شونید، ممکن است دیگر توان برگشتن به ساحل را نداشته باشند، آب‌های آزاد معمولاً از استخر خنک‌ترند، درنتیجه نباید زیاد از ساحل دور شد.

انتهای پیام/ک

اورژانس به کمک فرد مصدوم در ساحل صخره‌ای ریشهر رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.