فرانسه و ایتالیا بدهکارترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا

اداره آمار‌های اتحادیه اروپا در گزارش خود از افزایش بدهی کشور‌های عضو این اتحادیه در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

فرانسه و ایتالیا بدهکارترین کشور‌های اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجموع بدهی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا با یک درصد رشد در سال ۲۰۱۸ به ۱۲ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد یورو [۱۴.۳ هزار میلیارد دلار] رسید.

اداره آمار‌های اتحادیه اروپا – یوروستات—امروز (سه‌شنبه) در گزارشی بالاترین میزان بدهی‌های دولتی را اعلام کرد. بر اساس این آمار بالاترین میزان بدهی‌ها متعلق به دو دولت فرانسه و ایتالیا با رقم ۲ تریلیون و ۳۰۰ میلیارد یورو [۲.۶ تریلیون دلار] است.

انگلیس با ۱.۸۴ تریلیون یورو [۲.۴ تریلیون دلار]؛ آلمان با ۲.۰۶ تریلیون یورو [۲.۳ تریلیون دلار] و اسپانیا با ۱.۱۷ تریلیون یورو [۱.۳ تریلیون دلار] به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشتر میزان بدهی قرار دارند.

یوروستات در گزارش خود آورده است: سال گذشته میلادی نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است. کشور‌های استونی، لوکزامبورگ و بلغارستان کمترین نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را داشته اند و یونان، ایتالیا و پرتغال بالاترین نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی را ثبت کرده اند.

در همین حال، کسری بودجه دولت‌ها در اتحادیه اروپا ۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است. کسری بودجه دولت‌های اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ به ۱۵۴ میلیارد یورو رسیده بود.

بر اساس آمار‌های یوروستات تولید ناخالص ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا رقمی نزدیک به ۱۵.۹ تریلیون یورو [۱۸.۳ تریلیون دلار]در سال ۲۰۱۸ بوده است. همچنین هزینه‌های دولتی در سال ۲۰۱۸ از ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۴۵.۶ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار