ساری طی سوال از زنگنه؛

وزارت نفت چه تمهیداتی برای جلوگیری از بحران استفاده از نفت کوره دارد؟

نماینده مردم اهواز گفت: نفت کوره به علت گوگرد بالا در آب‌های بین‌المللی تحریم شده و وزارت نفت باید توضیح دهد که چه تمهیداتی برای جلوگیری از این بحران دارد؟

وزارت نفت چه تمهیداتی برای جلوگیری از بحران استفاده از نفت کوره دارد؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ساری نماینده مردم اهواز در صحن علنی امروز عصر(سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس در تشریح سوال خود از وزیر نفت درباره علت عدم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بحران مازوت در آینده گفت: نهاد بین‌المللی کشتیرانی سال ۲۰۲۰ را برای ممنوعیت استفاده از نفت کوره به علت گوگرد بالایی که دارد، تعیین کرده است و کشتی‌ها حق استفاده از این سوخت را ندارند.

وی ادامه داد: نفت كوره در واقع به علت گوگرد بالا، این سوخت در آب‌های بین المللی تحریم شده و وزارت نفت باید توضیح دهد که چه تمهیداتی برای جلوگیری از این بحران دارد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه همیشه سوخت مازاد نسبت به نفت ارزان‌تر عرضه می‌شود، گفت: سوال بنده این است که ما چند بشکه سوخت مازاد عرضه می‌کنیم و این ظرفیت عرضه شده به کجا می‌رود و کشور ما در سال ۲۰۲۰ از حیث عرضه مازاد نفت تا چه حد متضرر می‌شود.

ساری با بیان اینکه ما به سبب تولید زیاد مازوت در صف مقدم این بحران هستیم، ادامه داد: ۱۱ درصد تولید پالایشگاه ما نفت کوره با گوگرد بالا است و برای جلوگیری از بحران آینده باید برنامه دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات مازوت ما ۳۵۰ هزار بشکه در روز بوده است، اما به هیچ وجه در نیروگاه‌های کشور مصرف نشده و نخواهد شد، تصریح کرد: این در شرایطی است که عربستان سعودی در نیروگاه خود از نفت کوره استفاده می‌کند و برخلاف ایران، مقررات زیست محیطی را رعایت نمی‌کند.

ساری گفت: ما در حال حاضر درگیر شرایط تحریم هستیم و نباید با عدم توجه به این اطلاعیه نهاد بین المللی کشتیرانی، در سال‌های آینده هم تحریم جدیدی شویم و باید وزارت نفت به این مسئله توجه داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: شما وعده داده بودید که خسارت‌های آلایندگی خوزستان پرداخت شود، اما متأسفانه همکاران شما در قسمت مالی شرکت نفت هنوز یک قِران هم از بابت این آلایندگی به خوزستان پرداخت نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار