عصر امروز؛

ظریف برای شرکت در نشست سازمان ملل وارد نیویورک شد

وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح، عصر سه شنبه وارد نیویورک شد.

ظریف برای شرکت در نشست سازمان ملل وارد نیویورک شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح، عصر سه شنبه وارد نیویورک شد.

محمد جواد ظریف را در این سفر غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی همراهی می‌کند.

این سفر با معرفی مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم همراه است.

قرار است وزیر امور خارجه روز سه شنبه در انجمن آسیایی سخنرانی کند و پس از آن، بیانیه خود را در نشست عالی رتبه چند جانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح قرائت کند.

این نشست به پیشنهاد جنبش عدم تعهد و تصویب مجمع عمومی برگزار می‌شود که با توجه به تصمیم دولت ترامپ علیه چند عضو این جنبش و پیمان‌ها و نهاد‌های بین المللی اهمیت ویژه‌ای یافته است.

به دنبال تصمیم‌های یکجانبه دولت ترامپ علیه نهاد‌ها و پیمان‌های بین المللی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ماریا فرناندا اسپینوزا رئیس هفتاد و سومین مجمع عمومی هم اولویت برنامه‌های خود را برای سال ۲۰۱۹، چندجانبه گرایی نامیده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با رسانه‌های خارجی مصاحبه خواهد داشت و دیدار با دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم دیگر برنامه‌های او در این سفر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب آقای وزیر
حالا که آنجا هستید در اقدامی متقابل بعلت عدم برخورداری از مزایای برجام , بخشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام را تعلیق و اعلام نمائید.
همچنین در اقدامی متقابل با تحریم نفتی , آمریکا و کشورهائی که با آمریکا در این خصوص همکاری نمایند را از استفاده از تنگه هرمز تحریم کنید شاید که به عقل آیند. اینشاا...
آخرین اخبار