در ادامه تنش‌های ایجاد شده بر سر انتشار گزارش مولر

مخالفت ترامپ با شهادت معاونانش در کنگره

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد مخالف این است که معاونان کنونی و سابقش در کنگره درباره گزارش مولر شهادت دهند.

مخالفت ترامپ با شهادت دستیاران خود در مقابل کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد با شهادت دستیاران سابق و فعلی کاخ سفید در مقابل کنگره مخالف است.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با روزنامه واشنگتن پست گفت پس از آنکه کاخ سفید با تیم تحقیقات مولر در پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و کارشکنی احتمالی از سوی او بر سر اجرای عدالت همکاری کرد، موافقت کردن با انجام تحقیقات بیشتر ضروری نیست. ترامپ به واشنگتن پست اعلام کرد: هیچ دلیلی برای ادامه دادن بیشتر وجود ندارد و بویژه در کنگره جائیکه بسیار متعصب و جانبدارانه هستند، به وضوح خیلی جانبدارنه (عمل می‌کنند).

پیش از ایراد این اظهارات از سوی رئیس جمهور آمریکا، گفته شد کاخ سفید آماده می‌شود که با چند کمیته مجلس نمایندگان این کشور که همچنان در حال پیگیری پرونده‌های مختلف خود درباره دولت ترامپ هستند، وارد جنگ قانونی شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است پس از آنکه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درخواستی را برای ارائه شهادت از سوی دان مک گان، مشاور سابق کاخ سفید مطرح کرد، کاخ سفید در نظر دارد تا از امتیازات اجرایی خود استفاده نماید. مک گان کسی است که گفته می‌شود رابطه خوبی با ترامپ نداشته و نقش مهمی در گزارش مولر دارد.

رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن پست گفت که او هنوز در خصوص بکارگیری امتیاز اجرایی خود درباره شهادت دستیاران سابقش از سوی کنگره تصمیم گیری نکرده است با این حال دو منبع آگاه به موضوع اعلام کردند وکلای کاخ سفید درنظر دارند که از این ابزار به منظور جلوگیری از شهادت دستیاران ترامپ در کنگره استفاده کنند.

در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری که روز پنج شنبه منتشر شد، آمده است ترامپ در چندین مورد قصد کارشکنی در اجرای عدالت داشته است. با این حال مولر تاکید کرد تلاش‌های ترامپ به منظور تاثیرگذاری بر تحقیقات او ناموفق بوده، زیرا اطرافیان رئیس‌جمهور آمریکا از اجرای دستورات وی امتناع کرده یا از تن دادن به خواسته او خودداری کرده‌اند. در یکی از این موارد، در سال ۲۰۱۷ ترامپ به دان مک گان دستور برکناری مولر را داد. مک گان از این دستور ترامپ سرپیچی کرده و گفته تصمیم دارد به جای این‌کار، از سمت خود استعفا دهد.

مولر هیچ نتیجه‌گیری کلی درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا چنین کارشکنی‌هایی را مرتکب شده است، ارائه نکرد و تصمیم‌گیری درباره این مسئله را به کنگره واگذار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار