احتمال طغیان دوباره گرگانرود قوت گرفت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان به روستاهای واقع در مسیر گرگانرود حد فاصل روستای چن سولی تا روستای سقر یلقی به دلیل طغیان رودخانه و افزایش حجم ورودی آب به این حوزه آبریز هشدار داد.

احتمال طغیان دوباره گرگانرود قوت گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،مجتبی جمالی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بر اساس اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و با توجه به افزایش بارندگی همراه با وزش باد، شهروندان از حضور در بستر رودخانه خودداری کرده و در استحکام سیل بند‌های احداثی مردمی بکوشند.

ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده باش هستند تا تدابیر لازم را برای هدایت آب از فیوز‌ها و شکاف‌های ایجاد شده در بالا دست شهر آق قلا بکار بگیرند و مانع ورود مجدد آب به این شهر شوند.

امان گلدی ضمیر فرماندار آق قلا نیز در این باره گفت: باتوجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها تا روز‌های آینده، ورود حجم آب حدود ۲۱۰ مترمکعب بر ثانیه به حوزه آبریز گرگان رود پیش بینی می‌شود.

وی گفت: اگر میزان بارش باران و طغیان از مقدار پیش بینی شده بیشتر نباشد، احتمال ورود آب به محله‌های شهری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

ضمیر افزود: تاکنون دستوری برای تخلیه مناطق شهری صادر نشده، اما شهروندانی که چادر‌های موقت خود را در شهر برپا کرده و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد می‌توانند از سالن ورزشی امام خمینی برای اسکان موقت استفاده کنند.

انتهای پیام/م

 
 

احتمال طغیان دوباره گرگانرود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار