واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اقدامات آمریکا علیه ایران دیگر اثر ندارد/ چهار سخنگو به رئیس جمهور پیشنهاد کردیم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بعد از سیزده آبان بقیه اقدامات آمریکا دیگر چندان مهم نیست.

آمریکا بیشتر دنبال جنگ روانی است. به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز( چهارشنبه چهارم اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در بودجه سال ۹۸ عدم تمدید معافیت‌های آمریکا را پیش بینی کردیم و آمریکا بیشتر به دنبال جنگ روانی است.

وی افزود: مردم خیلی اقدامات آمریکا را جدی نمی‌گیرند. میبینیم که قیمت ارز و سکه چندان تحت تاثیر این اقدامات نبوده است. این آخرین تلاش‌های آمریکاست. بعد از سیزده آبان بقیه اقدامات آمریکا دیگر چندان مهم نیست.

واعظی ادامه داد: تروریستی خواندن سپاه موجب وحدت بیشتر در کشور شد. اقدام اخیر آمریکا در تمدید نکریدن معافیت‌ها هم وحدت را بیشتر می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد انتخاب سخنگوی دولت گفت: هفته گذشته چهار نفر را به عنوان سخنگو به آقای رئیس جمهور پیشنهاد کردیم. آقای روحانی هم قصد دارند با دو نفر از آن‌ها صحبت کنند.

واعظی تصریح کرد: در جلسه امروز هیأت دولت مهم ترین بحثی که مطرح شد، در ارتباط با خباثت روز دوشنبه آمریکا بود. از آنجا که آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد که مانع فروش نفت ایران می شود، ما در جلسه هیأت دولت امروز به این مسائل پرداختیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از روز دوشنبه شاهد این هستیم که اطلاع رسانی خوب از سوی صداوسیما در راستای آگاهی مردم انجام شده و مردم این موضوع را جدی نگرفته اند. همچنین این اقدام اخیر تأثیر آنچنانی در بازار ارز و دیگر بخش ها نداشته است. در جلسه امروز هیأت دولت صحبت هایی شد که چگونه با این مقوله در داخل و خارج برخورد کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتصاب فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سرلشکر سلامی را از قبل می‌شناختیم، رئیس‌جمهور و وزرا از این انتصاب استقبال کردند و روز دوشنبه آقای رئیس‌جمهور اولین جلسه را با حضور ایشان برگزار کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضع دولت در قبال طرح استانی شدن انتخابات اظهار کرد: استانی شدن انتخابات یک بار در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت؛ دولت مخالفتی با این طرح ندارد.

وی افزود: اگر یک نماینده مجلس بتواند در یک استان رأی بیاورد، مسائل کلان و ملی را بیشتر مورد توجه قرار خواهد داد تا اینکه از یک جای کوچکی بیاید.

واعظی در خصوص اختلاف نظر وزرای نفت و امور خارجه خاطرنشان کرد: این اختلاف‌نظر کذب محض است، اختلافی بین ظریف و زنگنه وجود ندارد؛ اینکه یک نماینده برداشت خود را به صورت یکطرفه می‌گوید، کار اخلاقی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمريکا دربرابر ايران عاجر و ناتوان است
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۴۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اثر نداشته؟؟!!!
آخرین اخبار