فرماندار مهریز مطرح کرد:

فضای مجازی عامل دوری مردم از کتاب و کتاخوانی

فرماندار مهریز با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه است، گفت: همه دستگاه‌ها برای جذب جوانان به مطالعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فرماندار مهریز رضا زارع زاده مهریزی فرماندار مهریز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: جلب مشارکت خیران برای کمک در اجرای طرح‌های فرهنگی و تشویقی و مدارس و دانشگاه‌ها در گسترش فرهنگ مطالعه در منطقه موثر است.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت است و باید محور برنامه‌ها در کتابخوانی قرار گیرد.

فرماندار مهریز، کتاب و کتابخوانی را از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: بحث کتاب و کتابخوانی باید در سبد اقتصادی خانواده‌ها قرار گیرد.

زارع زاده مهریزی با اشاره به این که فرهنگ سازی در خصوص کتاب و کتابخوانی باید به صورت بلندمدت اجرا شود بیان کرد: فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر تا حدودی موجب دور شدن مردم از مطالعه شده است باید فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی برای جذب مردم و جوانان به مطالعه اقدام‌های مناسب انجام شود.

فرماندار مهریز با اشاره به بازسازی کتابخانه عمومی امام هادی (ع) مهریز گفت: انعقاد تفاهم نامه بین انجمن کتابخانه‌های عمومی و اداره کل کتابخانه‌ها در راستای تخصیص بودجه برای بازسازی کتابخانه می‌تواند موجب رفع مشکل شود.

زارع زاده مهریزی، ارائه طرح‌های جدید در ارتباط با گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: ضعف‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در منطقه باید شناسایی و در راستای رفع آن‌ها و ارائه ایده‌های جدید در جلسه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی بحث کرد.

انتهای پیام/ی

تلاش مسئولان  برای جذب مردم و جوانان به مطالعه

برچسب ها: کتاب ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار