درخواست برای استعفای وزیر دفاع و فرمانده پلیس سریلانکا

در پی انفجارهای خونین روز یکشنبه سریلانکا، رئیس‌جمهور این کشور خواهان استعفای وزیر دفاع و فرمانده پلیس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایتریپالا سیریسنا» رئیس جمهور سریلانکا در پی انفجار‌های روز یکشنبه خواهان استعفای وزیر دفاع و فرمانده پلیس شد.

از سوی دیگر، مقامات سریلانکا از اطلاعات جدیدی در خصوص عاملان انفجار کلیسا‌ها و هتل‌های کلمبو، پایتخت سریلانکا و حومه آن که به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر منجر شد، پرده برداشتند.

مقامات سریلانکا امروز، چهارشنبه اعلام کردند تحقیقات نشان از وجود ۹ فرد انتحاری دارد که حملات روز یکشنبه را به انجام رساندند. از این تعداد، هویت ۸ نفر از آن‌ها شناسایی شده است. همچنین طبق اعلام مقامات سریلانکا، یکی از افراد انتحاری زن و فرد دیگری از تحصیلکرده‌های استرالیا و انگلیس بوده است.

در همین ارتباط، رئیس پارلمان سریلانکا از بازداشت ۶۰ نفر در پی انفجار‌های خونین این کشور خبر داد. این در حالی است که انتظار می‌رود شمار افراد بازداشتی به بیش از ۱۰۰ نفر برسد.

همچنین، رئیس پارلمان سریلانکا مسئولان ارشد دستگاه اطلاعاتی این کشور را به مخفی کردن داده‌های اطلاعاتی در خصوص این حملات متهم کرد و گفت: «داده‌های اطلاعاتی (در این خصوص) وجود داشت، اما مقامات ارشد اقدامات مناسب را بکار نبستند. ما نیازمند تحقیقات در این خصوص هستیم.» وزیر توسعه سریلانکا نیز اعلام کرد این حملات شاید از ۷ الی ۸ سال پیش برنامه ریزی شده بود.

گفتنی است شمار قربانیان حملات روز یکشنبه که از خونین‌ترین حملات در جنوب آسیا به حساب می‌آید، به ۳۵۹ نفر رسیده که از جمله آن‌ها ۳۹ نفر از ملیت‌های مختلف هستند. همچنین حدود ۵۰۰ نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار‌ها را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حمله تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار