مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه گردشگری دریایی راهبرد مهم سازمان بنادر و دریانوردی است

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امکانات و زیرساخت های گردشگری دریایی در کشور باید بهبود یاد و توسعه صنعت گردشگری دریایی راهبرد مهم این سازمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان سفر‌های دریایی نوروز ۹۸ کشور در بندرعباس اظهار داشت: تقاضا برای گردشگری دریایی بیش از تجهیزات وامکانات موجود است.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق می‌توان با اندکی کار‌های عمرانی شرایطی فراهم کرد که مردم با آسایش و آرامش گردشگری دریایی انجام دهند که نمونه‌های آن در هرمزگان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: در این راستا باید بخش خصوصی را برای بهبود زیر ساخت‌ها و تجهیزات دریایی بیشتر به مشارکت بطلبیم و همچنین هرمزگان را برای سایر استان‌ها الگو قرار دهیم.
راستاد گفت: نیاز به مارینا‌های خوب، شناور‌های گردشگری خود داریم و به واسطه تولید شناور‌های گردشگری دریایی بخش ساخت تولید دریایی هم فعال شوند.
وی ادامه داد: از منابع وجوه اداره شده برای حمایت از سازندگان شناور‌های دریایی فعالان این بخش استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال سفر‌های دریایی بدون حادثه بود و جابه جایی افزون بر ۵۰۰ هزار خودرو و ۶ میلیون مسافر بدون سانحه انجام شد.
راستاد، همیاران را ناجی‌های موثر در سفر‌های دریایی دانست و گفت: این افراد در حوادث دریایی توانسته اند از بروز سانحه جلوگیری کنند و به همین منظور بکارگیری همیاران ناجی در سطح کشور توسعه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.