در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام آمادگی هنرستان‌های کشور برای بهسازی مدارس سیل‌زده

مدیر دفتر کاردانش آموزش و پرورش از اعلام آمادگی هنرستان‌های کشور برای کمک به بهسازی و نوسازی مدارس مناطق سیل‌زده خبر داد.

اعلام آمادگی هنرستان‌های کشور برای بهسازی مدارس سیل زدهمصطفی آذر کیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت هنرستان‌ها در مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی سیل اخیر بیشتر باعث آسیب دیدگی مدارس ابتدایی بوده و علت آن گستره بالای این مقطع تحصیلی نسبت به دیگر مقاطع است البته در سایر مقاطع هم مشکلاتی برای فضاهای آموزشی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به مدارس در استان لرستان اعلام شده است، گفت: در مدارس آسیب دیده مقاطع تحصیلی مختلف وجود داشته و به دلیل اینکه هنرستان‌ها نسبت به دیگر مدارس تعداد کمتری دارند شدت خسارات در این فضا‌های آموزشی کمتر است.
 
آذرکیش ادامه داد: البته در هنرستان‌ها هم مشکلاتی به وجود آمده و برخی از تجهیزات دچار آسیب دیدگی شده‌ یا کاملا از بین رفته‌اند.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره جبران تعطیلی کلاس‌های هنرستان گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش عمل می‌کنیم که بنا به این مصوبه جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های تحصیلی از طریق کلاس‌های جبرانی خواهد بود و امتحانات هم بر اساس برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، کمیته معاونت آموزش متوسطه در استان‌ها تشکیل شده است و متناسب با شرایط استان تمهیداتی را برای هنرستان‌های آسیب دیده در نظر گرفته‌اند.

همکاری هنرستان‌های کشور با سازمان نوسازی مدارس

آذرکیش از همکاری هنرستان‌ها با سازمان نوسازی مدارس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم و ظرفیت‌های هنرستان‌ها هم برای تحقق این شعار قابل توجه است، بنابراین برای بهسازی و تجهیز هنرستان‌ها وارد عمل شده‌ایم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای همچنین توانمندی‌های هنرجویان این هنرستان‌ها بهسازی و بازسازی محیط آموزشی و انجام خدماتی مانند رسیدگی به تاسیسات ساختمان‌ها را می‌توانند این افراد بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اکنون مدارس مناطق سیل زده درحال بررسی شرایط برای ساماندهی ساختمان‌ها هستند، بیان کرد: بعد از ارزیابی‌های دقیق و خروج گل و لای هنرجویان آمادگی دارند تا به تسریع نوسازی و بهسازی مدارس خسارت دیده کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار