یک مقام مسئول در بنیاد مستضعفان:

تامین نیاز توسعه سالانه صنعت برق کشور از طریق نیروگاه خرم آباد

انوری گفت: نیروگاه با توان ۵۰۰ مگاواتی تقریبا یک دهم نیاز توسعه سالانه صنعت برق کشور را تامین می‌کند.

تامین نیاز توسعه سالانه صنعت برق کشور از طریق نیروگاه خرم آبادبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بنیاد مستضعفان، انوری مدیرعامل گروه برق و انرژی صبا از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد یک و دو گازی نیروگاه خبر داد.

مدیر عامل گروه برق و انرژی صبا از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان در مورد سوابق عملیات اجرایی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که از سال ۸۵ وارد فاز عملیاتی شده است گفت: این نیروگاه در سال ۸۴ با مشارکت گروه برق و انرژی صبا، تاسیس شد. در سال ۸۵ پروژه به صورت عملیاتی آغاز و با استفاده از حساب ذخیره ارزی، دو اعتبار اسنادی به میزان ۳۲ میلیون یورو و ۱۵۱ میلیون یورو گشایش یافت. متاسفانه در این مدت، فقط اعتبار اسنادی اولی محقق و به همین دلیل ادامه عملیات اجرایی پروژه در سال ۱۳۹۲ با وقفه مواجه شد و در پی گشایش LC دوم در بهمن ماه ۹۶ پروژه به صورت عملیاتی آغاز شد.

وی در رابطه با جزییات این پروژه گفت: شرکت مولد نیروی سرمایه گذار و مجری پروژه نیروگاه ۹۶۸ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم آباد یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ برق وانرژی صبا و وابسته به بنیاد مستضعفان است. پروژه نیروگاه در ابتدا جهت احداث ۸ واحد گازی به ظرفیت ۱۲۹۶ مگاوات پیش بینی شده بود که به دلیل تغییر سیاست‌های وزارت نیرو، مقرر شد پروژه در دو فاز، به صورت ۲ بلوک سیکل ترکیبی اجرا شود.


بیشتر بخوانید: همایش اهدای ۸۰ هزارمین اسناد املاک علوی برگزار می‌شود


انوری در مورد زمان بهره برداری از این پروژه گفت: هم اکنون واحد گازی یک و دو این نیروگاه با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال احداث است و واحد اول تا اواخر مهر ماه و واحد دوم تا اوخر آبان ماه سال جاری به مرحله سنکرون و بهره برداری می‌رسد و همچنین سنکرون واحد اول بخار در طی ۳۴ ماه در آذر ماه سال ۱۳۹۹ صورت می‌پذیرد.

وی گفت: این نیروگاه با توان ۵۰۰ مگاواتی تقریبا یک دهم نیاز توسعه سالانه صنعت برق کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار