پیش بینی تولید یک میلیون تُن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت: براساس بررسی‌های جهاد کشاورزی پیش بینی شده که امسال یک میلیون و ۲۵۲ هزار تُن گندم در کردستان تولید شود.

پیش بینی تولید یک میلیون تُن گندم در کردستان به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری امروز در اولین جلسه شورای زکات استان کردستان در سال ۹۸ که با حضور اعضای شورای زکات در دفتر نماینده، ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته یک هزار و ۱۷۰ هزار تن تولید گندم شد که از این میزان تولید، یک میلیون و ۲۷ هزار تُن خرید تضمینی توسط دولت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی در خصوص محصولات کشاورزی وظیفه ترویج و تبلیغ زکات را دارد که خوشبختانه در استان کردستان استقبال خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار تُن بذر تولید شد، عنوان کرد: امسال با توجه به بارندگی تا این مقطع ۵۶۰ هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت رفته که نسبت به سال گذشته ۳۰ هزار هکتار بیشتر اجرایی شده و همچنین ۲۸ هزار هکتار اراضی آبی نیز زیر کشت رفته است.

وی در ادامه گفت: براساس بررسی‌های جهاد کشاورزی پیش بینی شده که امسال یک میلیون و ۲۵۲ هزار تن گندم در کردستان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه کردستان در سال گذشته رتبه دوم کشوری تولید گندم را به خود اختصاص داد که توانستیم ۱۲ درصد از گندم کشور را فراهم کنیم.

جعفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهاد کشاورزی، ذکر کرد: در سال گذشته چهار جلسه شورای زکات در جهاد کشاورزی برگزار شد که سه جلسه از آن مشترک با کمیته امداد بوده است، همچنین هفت همایش زکات روحانیون، ۲۰ جلسه سخنرانی، ۱۷ هزار پیامک به کشاورزان در راستای ترویج به امر زکات و ۵۰۰ مورد تبلیغات چهره به چهره در سال گذشته انجام شده است.

انتهای پیام/ع

کردستان سال گذشته رتبه دوم کشور در تولید گندم بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.