عراق: به دنبال برقراری روابط خوب با کشورهای عربی منطقه هستیم

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد بغداد به دنبال برقراری روابط خوب با کشورهای عربی منطقه است.

عراق: به دنبال برقراری روابط خوب با کشورهای عربی منطقه هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد بغداد به دنبال برقراری روابط خوب با کشورهای عربی منطقه است.

دفتر نخست‌وزیر عراق چهارشنبه (چهارم اردیبهشت) اعلام کرد «عبداللطیف الزیانی»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با عبدالمهدی در دفترش واقع در شهر بغداد دیدار و گفتگو کرد.

نخست‌وزیر عراق طی این دیدار گفت بغداد تمایل زیادی برای برقراری «بهترین روابط» با کشورهای عربی اطراف خود دارد. در بیانیه‌ای که دفتر عبدالمهدی منتشر کرده آمده است: «سیاست خارجی ما همگام با نگرش و سیاست‌های داخلی ما بوده و سیاست‌های خارجی ما صادقانه و برای برقراری بهترین روابط و تبادل منافع با کشورهای عربی و همسایه جدی است».

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت بغداد امروز با گذشته کاملا فرق می‌کند و رهبران کشورهای عربی خلیج فارس در مورد اهمیت شراکت راهبردی با عراق تصمیم‌گیری کرده‌اند.

عبداللطیف الزیانی روز سه‌شنبه در رأس هیأتی از شورای همکاری خلیج فارس برای دیدار و گفتگو با مقامات عراقی وارد شهر بغداد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار