از سوی بنیاد علوی؛

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شهرک صنعتی کوهرنگ

افزون بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد علوی برای تکمیل شهرک صنعتی کوهرنگ اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در جریان دیدار احمد حاج‎علیزاده عضو هیئت مدیره و معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی از طرح‌های تولیدی و خدماتی در دست اقدام از جمله شهرک اختصاصی آب معدنی کوهرنگ، بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای تکمیل شهرک صنعتی این شهرستان اختصاص یافت.

مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در این برنامه گفت: شهرستان کوهرنگ دارای استعداد و ظرفیت مطلوب سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

وی افزود: این شهرستان در روز‌های تعطیل در طول سال، پذیرای حدود ۵۰ هزار گردشگر و علاقمند به ورزش‌های زمستانی و طبیعت گردی است.

نظری با اشاره به نقش موثر صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی جوامع اضافه کرد: مسئولان باید با همکاری بخش خصوصی برای ایجاد و رشد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان کوهرنگ تلاش کنند.

وی ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی بکر و زندگی عشایری، دو شاخصه و ظرفیت مهم چهارمحال و بختیاری برای رونق گردشگری است.

نظری گفت: این استان همچنین به دلیل قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه‌های کارون و زاینده رود و برخورداری از بهترین و گواراترین آب معدنی، در زمینه تولید آب معدنی هم ظرفیت خوبی دارد.

وی، به استقرار حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی کوهرنگ به عنوان قطب دامپروری کشور هم اشاره و اضافه کرد: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی لبنی و پروتئینی در این منطقه، امری ضروری است.

نظری، رویش انواع گیاهان دارویی و خوراکی پر مصرف از جمله کرفس و موسیر را ظرفیت مناسب دیگری برای توسعه اشتغال، افزایش درآمد و رونق اقتصادی در این منطقه بیان کرد.

شهرک صنعتی کوهرنگ در کیلومتر ۷ جاده چلگرد به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

کوهرنگ مستعد سرمایه گذاری در بخش گردشگری

برچسب ها: صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.