رهاسازی آب سد علویان مراغه به دریاچه ارمیه

رها سازی ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد علویان مراغه به دریاچه ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جلیل زاده، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: مخزن سد علویان مراغه هم اکنون ۵۱ میلیون متر مکعب آب دارد و رها سازی آب به خاطر کنترل سیلاب بالا دست صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بارش‌های مناسب امسال در آذربایجان شرقی افزود: آب مخزن سد علویان مراغه، در مقایسه به سال قبل ۱۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: رها سازی آب به دریاچه ارومیه از سد علویان با دبی ۸ متر مکعب در ثانیه در حال اجرا است.

به گفته معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان امسال در شهرستان مراغه ۴۳۳ میلیمتر باران و برف باریده است که این میزان در مقایسه با سال قبل ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: درسال زراعی از طریق سد قلعه چای در عجب شیر نیز ۲۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

جلیل زاده، میزان آب ذخیره شده در پشت سد‌های استان را بیش از ۳۶۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: ذخیره آب در سد‌های استان در مقایسه با سال‌های قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضع تراز آبی دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون حدود چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در این دریاچه وجود دارد و تراز آبی آن به بیش از یک هزار و ۲۷۱ سانتی متر رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۷۵ سانتی متر و نسبت به اول مهر سال گذشته ۱۲۳ سانتی متر افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/ش

آب سد علویان مراغه به دریاچه ارمیه رهاسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.