محلول پاشی درختان در اردیبهشت ماه

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشاورزان در اردیبهشت ماه نسبت به محلول پاشی درختان عناب، زرشک ، انار و پسته در اردیبهشت ماه اقدام کنند.

محلول پاشی درختان در اردیبهشت ماهرضایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:با توجه به خاک منطقه که امکان جذب بسیاری از عناصر مورد نیاز گیاه در آن کاهش می‌یابد، محلول‌پاشی درختان پس از بستن میوه تا یک‌ماه پیش از برداشت محصول با استفاده از کودهای ماکرو و ریزمغذی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق سردتر با تاخیر انجام می شود افزود:در شهرستان های طبس نهبندان و بشرویه با توجه به اقلیم محلول پاشی باید زودتر انجام شود.

 محلول‌پاشی در صورت نیاز می‌تواند با فاصله یک دور آبیاری تا سه نوبت تکرار شود. محلول‌پاشی باید در هوای خنک صبح زود و یا عصر انجام شود تا کارآیی جذب عناصر توسط برگ‌ها بیشتر بوده و سوختگی برگ ایجاد نشود.

هر چه برگ درختان جوان‌تر باشد کارآیی جذب عناصر غذایی به‌وسیله برگ بیشتر خواهد بود غلظت محلول مورد استفاده بسیار مهم بوده و باید مطابق با توصیه‌های کارشناسان تنظیم شود، چون غلیظ بودن محلول علاوه‌بر گرفتگی نازل‌ها، موجب سوختن برگ‌ها می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

محلول‌پاشی درختان پس از بستن میوه تا یک‌ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.