استاندار اردبیل خبر داد:

انجام اقدامات زیرساختی در راستای اقتصاد مقاومتی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اقدامات زیرساختی در حوزه‌های مختلف در راستای اقتصادی مقاومتی در استان اردبیل انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه اقتصادی مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: یکی ازمهم‌ترین اقدامات استان در راستای اقتصادی مقاومتی جذب فاینانس برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل بوده که تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در این خصوص تفاهم با جمهوری آذربایجان برای اتصال خط آهن این کشور به داخل استان اردبیل ازجمله این فعالیت‌ها بوده است.

استاندار اردبیل اتمام شبکه پایاب خداآفرین را از دیگر محور‌های توسعه استان اردبیل دانست و گفت: با تکمیل این شبکه یک میلیون تن به محصولات تولیدی این منطقه افزوده شده و منافع اقتصادی زیادی برای مردم به دنبال دارد.

بهنام جو با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان گفت: در حال حاضر ۱۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان انجام می‌شود.

وی از رایزنی با کشور جمهوری آذربایجان برای شهرک صنعتی مشترک خبر داد و گفت: مسوولان اقتصادی این کشور برای جانمایی و مشخص کردن موقعیت این شهرک به استان اردبیل سفر خواهند کرد.

استاندار اردبیل فعال کردن فرودگاه پارس آباد را از دیگر زیرساخت‌های توسعه‌ای و صادرات تولیدات کشاورزی منطقه دانست و گفت: مصوبه منطقه آزاد شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و گرمی نیز از دیگر اقدامات در راستای اقتصادی مقاومتی است که بعد از تصویب در مجلس ابلاغ می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه در شمال استان اقدامات زیادی در راستای توسعه اقتصادی انجام گرفته، توسعه کارخانجات تولید شیرآلات و صادرات در این بخش را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

وی ادامه داد: در جنوب استان نیز واحد تولید پیچ کابینتی از جمله اقدامات مهم اقتصادی استان در راستای رونق تولید است.

استاندار اردبیل راه اندازی کارخانه کامیون سازی در مشگین شهر در تابستان سالجاری، آغاز فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر، توسعه واحد‌های دامداری و واگذاری واحد‌های تولیدی راکد در استان را از جمله اقدامات مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در استان دانست.

بهنام جو به برنامه ریزی‌های انجام گرفته در خصوص رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت خدادادی این استان از جمله آب‌های گرم و طبیعت کوهستانی اشاره کرد و گفت: افزایش پیست‌های اسکی به چهارمورد، برگزاری جشنواره‌های زمستانی، استقرار پزشک آبدرمانی و صدور مجوز چندین هتل پنج ستاره در راستای رونق اقتصاد گردشگری در استان انجام شده است.

انتهای پیام/ح

واگذاری واحد‌های تولیدی راکد در استان اردبیل

برچسب ها: اقتصادی ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.