زباله‌های که بوی پول می‌دهند

گردش مالی میلیاردی زباله گردی در بیرجند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت:گردش مالی زباله گردی در شهر بیرجند حدود بیش از ۲ میلیارد تومان در ماه است.

اکبری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: بر اساس آمار‌های غیر رسمی حدود ۵۰۰ نفر زبالگرد با گردش مالی حدود بیش از ۲ میلیارد تومان در ماه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۲۰ تن زباله در شهر بیرجند تولید می‌شود افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماند از سال ۹۰ باید کار تفکیک از مبدا در شهرستان بیرجند انجام می‌شد.

اکبری با اشاره به نبود کارخانه کمپوست و بازیافت در استان گفت تفکیک زباله از مبدا روش قانونی و مهم در جمع آوری زباله است که نبود آن سبب حضور زباله گرد‌ها شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی بهداشت و بیماری‌های قابل انتقال در جامعه را از مشکلات زباله گردی در استان دانست و افزود: علی رغم مخالفت‌هایی که توسط محیط زیست استان صورت گرفته است، اما تاکنون نتوانسته دستگاه‌های نظارتی را در بر خورد و حل این مسئله متقاعد کند.

وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدأ باید توسط شهرداری‌ها انجام شود بیان کرد: در سال جاری اجرای قانون مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را به شکل قانونی و علمی با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام / ط آ

روزانه ۱۲۰ تن زباله در شهر بیرجند تولید می‌شود

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.