مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس:

سالانه بیش از ۱۲ تن بهار نارنج در فارس تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سالانه بیش از ۱۲ تن بهار نارنج در این استان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آن به صورت خشک و فرآوری شده صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور است، اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۲ تن بهار نارنج در این استان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آن به صورت خشک و فرآوری شده صادر می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۵۰ هکتار از ٤ هزار هکتار نارنج کشور در استان فارس قرار دارد و شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۷۸ هکتار سطح زیر کشت بیشترین سطح زیر کشت نارنج را در فارس دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: حدود ۶۳۰ هکتار از درختان نارنج در باغ‌های تفریحی، آموزشی، پارک‌ها، فضای سبز و حاشیه خیابان‌ها قرار دارد که زیبایی خاص و عطر دل‌انگیز آن از جاذبه‌های طبیعی است.

پاکاری افزود: ۷۲۰ هکتار از درختان نارنج فارس در باغ‌های تجاری قرار دارد و شهرستان‌های شیراز، کازرون، جهرم، داراب و فیروزآباد از شهرستان‌های تولید کننده نارنج هستند.

این مقام مسئول با بیان این‌که نخستین شکوفه‌های بهار نارنج در استان فارس از اوایل فروردین پدیدار می‌شود، تصریح کرد: یک تا ۵ درصد از شکوفه‌ها برای تولید نارنج کافی است و بقیه بهار نارنج‌ها جمع آوری، خشک و فرآوری می‌شود.

پاکاری گفت: بهارنارنج‌های جمع‌آوری شده استان فارس در سه کارگاه صنعتی و ۳۵ کارگاه سنتی خشک و بسته‌بندی می‌شود تا برای مصرف داخلی و صادرات مهیا شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در فارس بیش از ۶۰ هزار هکتار مرکبات وجود دارد، تاکید کرد: این استان با تولید یک میلیون و ۵۰۰ تن مرکبات، دومین استان تولیدکننده مرکبات در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/چ

تولید بهارنارنج در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار