بسته شدن دریچه پایین سد اکباتان / کاهش خروجی از سد

با بسته شدن درچه پایین سد اکباتان همدان ، خروجی آب از این سد کاهش یافت.

بسته شدن دریچه پایین سد اکباتان / کاهش خروجی آب از این سدمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: با کاهش بارش‌های جوی در استان و منطقه دریچه پایین سد اکباتان بسته شد و هم اکنون خروجی آب از این سد تنها هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه برای تصفیه خانه و ۶ هزار و ۵۰۰ لیتربر ثانیه از طریق سرریز است.

وی با بیان اینکه حجم سد اکباتان به ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب رسیده است افزود: ظرفیت این سد پر شده و هم اکنون ۱۱ هزار و ۶۸۰ لیتر در ثانیه آب به حجم این سد وارد می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از از مسدود شدن مسیر ورودی به سد آبشینه هم خبر داد و گفت: آب سرریز سد اکباتان در پشت سد آبشینه ذخیره می‌شود و با پر شدن این سد مسیر ورودی آب سرریز به این سد بسته شده است.

منصور ستوده ادامه داد: هم اکنون تمام ظرفیت ۳۴ میلیون متر مکعبی سد اکباتان و تمام ظرفیت ۵ میلیون متر مکعبی سد آبشینه پر شده است.

وی ادامه داد: از ذخیره آب سد اکباتان برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان استفاده می‌شود و با این حجم بارش‌های اخیر میزان آب خروجی برای تصفیه خانه هم ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ا

بسته شدن درچه پایین سد اکباتان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.