امروز؛

هیأت مجمع تشخیص مصلحت نظام از رادیو و تلویزیون ملی چین بازدید کرد

هیأت عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام از سازمان رادیو و تلویزیون ملی چین بازدید کرد.

هیأت مجمع تشخیص مصلحت نظام از رادیو و تلویزیون ملی چین بازدید کردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیأت عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست غلامعلی حداد عادل برای تقویت مناسبات راهبردی و شرکت در دومین اجلاس جهانی طرح «یک کمربند، یک راه» به چین سفر کرده است، از سازمان رادیو و تلویزیون ملی چین بازدید کرد.

هیأت عالیرتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در جریان این بازدید در بخش فارسی رادیو بین المللی چین حضور یافت.

غلامعلی حداد عادل رئیس هیأت عالی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار کارکنان بخش فارسی رادیو بین المللی چین، خواستار گسترش این بخش و تولید برنامه‌های اختصاصی به ویژه برای فارسی زبانان همجوار ایران شد و گفت: رادیو، رسانه‌ای محرم و صمیمی است و با وجود ظهور رسانه‌های جدید، بازنشسته نشده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این بازدید به گسترش نهضت دانشنامه نویسی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و تألیف بیش از ٢٠٠ دایره المعارف فارسی در ۴٠ سال گذشته را منبعی غنی برای رسانه‌های فارسی زبان جهان بر شمرد.

حداد عادل دانشنامه جهان اسلام را که تا کنون ٢۶ جلد و بیش از ٢٠ هزار صفحه از آن منتشر شده است، مهمترین دایره المعارف در ایران خواند و افزود: در دانشنامه جهان اسلام به وضعیت مسلمانان جهان از جمله چین توجه ویژه شده است؛ به طوری که ٣٠ مقاله درباره اسلام در چین گردآوری و از طریق ارتباطی که با نویسندگان مسلمان چین برقرار شده، پیش بینی می‌شود ١٠٠ مقاله درباره این باره تألیف و در دانشنامه جهان اسلام درج شود.

وی همچنین به آموزش زبان فارسی بر اساس اصول علمی به خارجی‌ها و در بیش از ٢٠۰ نقطه جهان توسط بنیاد سعدی اشاره و نسبت به بهره گیری از ظرفیت این بنیاد برای تقویت بخش فارسی رادیو بین المللی چین با اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار