برگزاری مراسم سالروز شکست امریکا در صحرای طبس

مراسم ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، با حضور مردم و مسئولان کشوری و مهمان‌هایی از استان‌های کشور در طبس برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار شکارچی، معاون فرهنگی تبلیغی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مراسم،  آمریکا را مادر هر گروه تروریستی در عالم دانست و گفت: گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، النصره، بوکوحرام و ... همه زاده آمریکا هستند، آن وقت آمریکا ایران و سپاه پاسداران را تروریست می‌خواند.

وی افزود: ما از این دشمن که مادر تمام گروه‌های تروریستی است چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟ انتظار صلح؟ انتظار کنار آمدن؟ بلکه ما با پیروی از ولایت فقیه و در عمل ثابت کردیم که آمریکا را له می‌کنیم.

 معاون فرهنگی تبلیغی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام صحنه‌ها پیروز است گفت: وقتی حرف از اقتدار دفاعی می‌زنیم، برای کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌های ستم دیده از آمریکا است، ولی ما در مقابل آمریکا حرف از دفاع نمی‌زنیم بلکه ما خرخره آمریکا را آنقدر فشار می‌دهیم تا خفه شود و بشر از دستش نجات پیدا کند.

سردار شکارچی با بیان اینکه در ۴۰ سال دوم انقلاب باید هرچه زودتر به عمر آمریکا پایان دهیم افزود: مامطمئن هستتیم همچون حادثه ۵ اردیبهشت ۵۹ خداوند ما را یاری خواهد کرد تا آمریکا را از صحنه روزگار حذف کنیم.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز هزاران حججی با وجود اینکه در سال‌های انقلاب  و حادثه طبس حضور نداشتند، اما مقتدرانه و با پیروی از ولایت فقیه مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید امروز پیام خود را به گوش دشمنان، حامیان دشمنان، نسل‌هایی که تجربه انقلاب را نداشتند و همچنین کسانیکه هنوز اعتماد راسخ به امداد‌های الهی ندارند برسانیم افزود: پیام ما این است که در ۸ سال دفاع مقدس در اوج فقر، محاصره و نداری توانستیم بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم و امروز به مراتب قدرت، هیبت و توانایی ما بیشتر از آن روزهاست.

سردار شکارچی گفت: امروز آمریکا با چشیدن طعم تلخ شکست از ایران  در صحنه‌های مختلف، با تمام داشته‌های خود همچون تحریم، فشار اقتصادی و تقویت گروه‌های تروریستی به مقابله با ایران آمده است، اما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شدت در هراس است.

وی افزود: تفاوت ما با دشمن این است که دشمن هرچه تولید می‌کند علیه مستضعفان است و ما هرچه تولید می‌کنیم علیه مستکبران.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح  گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد تعرض و چشم طمع به هیچ کشوری در دنیا ندارد و مهمترین رسالتش نابودی استکبار و در راس آن آمریکا جهانخوار است.

سردار شکارچی با بیان اینکه قدرت پوشالی آمریکایی‌های جنایتکار که با  چپاول، غارت، طغیان گری و قتل و خونریزی ایجاد شده، هیمنه اش در ۵ اردیبهشت در طبس شکسته شد گفت: ما این سرزمین را مقدس می‌دانیم، چون شن‌های این صحرا بعنوان ماموران الهی چنان بلایی بر سر آمریکایی‌ها آوردند که  اشک رئیس جمهور وقت آمریکا، کارتر را درآورد.

وی  افزود: در تاریخ جهان و انقلاب اسلامی این شکست به عنوان نقطه قوت تحکیم انقلاب اسلامی و یک نقطه ذلت و شکست مفتضحانه در تاریخ آمریکا به ثبت رسید.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: متاسفانه بنی صدر رئیس جمهور وقت ایران و فرمانده کل قوا که پشت صحنه با آمریکای‌ها همراه بود دستور داد اسناد باقیمانده از این عملیات را پاکسازی کنند.

وی گفت: ایران اسلامی با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب با همه مشکلات و فراز و فرود‌های پی در پی، پله‌های اقتدار را طی می‌کند و آمریکا شیب سقوط را پشت سر می‌گذارد.

معاون فرهنگی تبلیغی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه هم اکنون استکبار با جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است گفت: امروز با ابزار‌هایی که در دست دارند هر خوبی را بد و هر بدی را خوب جلوه می‌دهند و می‌خواهند ذهن جوانان ما را مخدوش کنند، اما جوانان بدانند ما در اوج قدرت و دشمنان ما در پایین‌ترین درجه ذلت هستند.

سردار شکارچی گفت: آمریکا ۲۴۰ سال سابقه دارد و در این سال‌ها ۴۷ جنگ انجام داده که برخی از جنگ هایش بیش از ۱۰ سال طول کشیده است هرجا قتل و خونریزی بوده یک طرف آن آمریکا بوده یا کانون فتنه بوده یا حضور در فتنه داشته است.

خانم مدرس ثانوی همسر سردار شهید منتظر قائم، تنها شهید این حادثه  نیز  در این مراسم با اشاره به اینکه برخی افراد، مذاکره با امریکا را حلال مشکلات کشور می‌دانند گفت: اسلام دین ظلم ستیزی است و با ظالم نمی‌تواند کنار بیاید و برای مذاکره باید از اسلام ناب دست برداریم که این غیر ممکن است.
خلیلی سرپرست فرماندار طبس هم  خواستار دعوت از سفرا و مهمانان خارجی سال آینده در این مراسم و راه اندازی هر چه سریع موزه عبرت شد.

در این مراسم از چهار اثر شامل نماهنگ درس عبرت تولید شده  در معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از ۳۰ اثر گرافیکی تولید حوزه هنری و آثار تجسمی ساعت شنی، انیمیشن سه بعدی کابوس شن ۳۶۰ درجه، تولید سیمای خراسان جنوبی رونمایی شد.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین از ماکت هواپیما‌های سقوط کرده امریکایی در صحرای طبس بازدید کردند.

انتهای پیام / ط آ

مراسم سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.