مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان:

رونق تولید با ارتقاء فرهنگ مصرف کالای داخلی تحقق می‌یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مولفه‌های زیادی در تحقق رونق تولید نقش ایفا می‌کنند که زیر بنای آن‌ها حمایت و استفاده از تولید داخلی و کالای ایرانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اعلام برنامه‌های هفته کارگر در کردستان به مولفه‌های تحقق شعار سال پرداخت و افزود: مولفه‌های زیادی در رونق تولید وجود دارد که یکی از آن‌ها کارگران دلسوز است.

برهان صلواتی افزود: رونق تولید بدون فرهنگ کار و دلسوزی کارگر تحقق پیدا نمی‌کند چرا که ستون فقرات کار، کارگران هستند.

صلواتی ادامه داد: فرهنگ کار و ملی فکرکردن کارگران لازمه رونق تولید است ضمن اینکه معضل قاچاق مانع رونق تولید است و همه باید این موصوع را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: استفاده از منابع و بودجه عمومی یکی دیگر از نیاز‌های رونق تولید است که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی اعتبارات خاصی به این موضوع اختصاص یافته است.

صلواتی ادامه داد: رسانه‌ها باید از مسوولین و مردم بخواهند، زیرساخت رونق تولید حمایت از کالای ایرانی است چرا که تولید بدون مصرف داخلی تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته در این استان ۶ هزارو ۵۵ شکایت کارگری ثبت شده که تعداد ۱۱ هیات تشخیص و ۶ هیات حل اختلاف بررسی این شکایت‌ها را بر عهده دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ مورد از این شکایت‌ها منجر به آرای سازشی شده است، افزود: یک هزار و ۴۰۵ مورد نیز منجر به دادخواست تجدید نظر خواهی شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۴۰ مورد بازدید از کارگاه‌ها و مراکز تولید و کارگری استان انجام شد، اما متاسفانه برخی‌ها آن را تبلیغی عنوان می‌کردند در حالیکه همین بازدید‌ها منجر به رفع برخی مشکلات واحد‌های موردبازدید شده است.

صلواتی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافت که یک ریال از این میزان اعتبار برگشت نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: همچنین در سال گذشته تسهیلاتی به ۲ هزار و ۷۰۰ طرح پرداخت شد که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن بازدید و راستی‌آزمایی شد که در حدود ۳ تا ۵ درصد انحراف معایاری داشته و این قابل‌قبول است.

وی همچنین از برگزاری جشن کارگری در سنندج خبر داد و گفت: این مراسم به ۱۱ اردیبهشت ماه جاری به مناسبت روز کارگر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج و با حضور کارگران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

سال گذشته ۲۴۰ مورد بازدید از کارگاه‌ها و مراکز تولید و کارگری استان انجام شد

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.