اطری؛

هدف من شکستن طلسم المپیک در سبک وزن است

آزادکار طلایی در مسابقات قهرمانی آسیا که ناکامی 7 ساله را پایان داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در چین برگزار شد و آزادکاران کشورمان در حالی با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستادند که رضا اطری چراغ اول کسب طلا را روشن کرد. این آزادکار سبک وزن نه تنها صاحب گردن آویز طلا شد، بلکه طلسم مهمی را هم شکست. کشتی آزاد ایران برای اینکه در سبک وزن صاحب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا شود، ۷ سال انتظار کشید. این آزادکار ۵۷ کیلوگرم درخصوص طلسم شکنی اش  گفت: «آخرین مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲ توسط حسن رحیمی به دست آمد و خدا را شکر می‌کنم که توانستم بعد از ۷ سال طلای مسابقات قاره‌ای را به کشورم تقدیم کنم. البته این تنها طلسم‌شکنی من نبود و در جاکارتا هم طلسم‌شکنی کردم.

هدف من شکستن طلسم المپیک در سبک وزن است


بیشتربخوانید : کسب یک مدال طلا و یک نشان نقره حاصل کار تیم ملی ایران


من بعد از ۱۶ سال توانستم در بازی‌های آسیایی برای کشورم در این وزن مدال بگیرم و از این موضوع بسیار خوشحالم. تنها طلسم طلای المپیک در سبک وزن باقی مانده و تلاش می‌کنم در توکیو به این هدف برسم و در طلسم شکنی هت تریک کنم.» با این اوصاف، هدف بزرگ اطری شکستن طلسمی ۲ دهه‌ای در المپیک است. کشتی آزاد ایران در سبک وزن آخرین بار توسط علیرضا دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی صاحب مدال طلا شد و پس از آن از کسب این مهم ناکام مانده است.

وی افزود: «برای رسیدن به طلای مسابقات قهرمانی آسیا سخت تمرین کردم و مزد زحماتم را گرفتم. چون اولین کشتی‌گیر ایران در این مسابقات بودم، با روحیه بالا و برای پیروز شدن و کسب مدال طلا روی تشک رفتم تا روحیه تیم بالا برود و خدا را شکر توانستم با این مدال به تیم کمک کنم.» رضا اطری به زمان دوری‌اش از کشتی بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۸، اشاره کرد: «۸ ماه از کشتی دور بودم و وزنم به ۶۶ کیلوگرم رسید، اما با کمک خانواده و مربی‌ام محمود حسن نیا، به عشق مردم ایران و پرچم کشورم توانستم وزنم را کم کنم و به کشتی بازگردم. در شرایط سختی ۹ کیلو وزنم را کم کردم و توانستم هم به هدفم برسم و هم ذره‌ای دل مردم را شاد کنم.»

او با اشاره به کمک‌های غلامرضا محمدی و عباس حاج‌کناری، گفت: «کشتی‌گیران ایرانی از نظر فنی شرایط بسیار خوبی دارند و یکی از مشکلات این است که از لحاظ روحی- روانی شرایط چندان مطلوبی ندارند و مهم این است که کشتی‌گیر چطور به لحاظ روانی در شرایط خوب قرار بگیرد. کشتی‌گیران ما از نظر مالی شرایط خوبی ندارند و کشتی در ایران تنها یک عشق است، همین عشق باعث می‌شود روی تشک برویم و بهترین نتیجه را بگیریم.»

اطری در ادامه از شرایط سخت برای موفقیت در سبک وزن و مدعیانی که حضور دارند، صحبت کرد: «تمامی کشتی‌گیران سبک وزنی که در آسیا حضور دارند مدعی هستند و سکو‌های جهانی و المپیک را به خود اختصاص می‌دهند.

پیش از این ما در این وزن حسن رحیمی را داشتیم که او از کشتی خداحافظی کرد، امیدوارم بتوانم همانند او افتخارآفرینی کنم. با کسب این مدال انگیزه‌ام بیشتر شد و تلاش می‌کنم در صورت اعزام به مسابقات جهانی، بهترین عملکرد را داشته باشم.» آزادکار ۵۷ کیلوگرم در خصوص شرایط فعلی تیم ملی و خودش بیان داشت: «وضعیت کشتی آزاد پس از آمدن غلامرضا محمدی خوب است، بچه‌های تیم ملی یکدل و با هم رفیق هستیم.

امیدوارم این شرایط تا المپیک ادامه داشته باشد و بتوانیم در توکیو هم پرچم ایران را بالا ببریم. کیفیت مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود و کشتی‌گیران خوبی همچون یوکی تاکاهاشی از ژاپن در وزن من حضور داشتند که البته او به کشتی‌گیر کره‌شمالی باخت و به فینال نرسید. اصلی‌ترین حریفم کوم سونگ کانگ از کره شمالی بود که توانستم او را در فینال شکست دهم. برنامه بعدی تیم ملی، برگزاری اردوی مشترک در ترکمنستان است و پس از آن مسابقات جهانی قزاقستان را در پیش داریم.»

قهرمانی مقتدرانه ایران با ۷ طلا و ۳ برنز
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین، با درخشش شاگردان غلامرضا محمدی به پایان رسید. آزادکاران ایران که در روز اول کولاک کردند و موفق به کسب ۳ مدال طلا (رضا اطری، بهمن تیموری و رضا یزدانی) و ۲ برنز (پیمان بیابانی و یونس امامی) در ۵ وزن نخست شدند، در روز دوم و پایانی (دیروز) هم رقبا را مقهور هنرنمایی خود کردند. در واقع فینالیست شدن ۴ کشتی گیر کشورمان در ۴ وزن، قهرمانی زودهنگام را به ارمغان آورد. حاصل کشتی‌های آزادکاران در ۵ وزن، ۴ طلای دیگر توسط یدالله محبی، بهنام احسان‌پور، کامران قاسم‌پور و علیرضا کریمی بود و محمد نخودی هم به مدال برنز دست یافت. در نهایت تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ طلا و ۳ برنز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد. اعضای تیم ملی کشتی آزاد این قهرمانی را به مردم سیل زده کشور تقدیم کردند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار