مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره رقابت‌های قرآن و معارف اسلامی استان فارس با شرکت ۴۲۱ دانش آموز از سه شهرستان این استان به میزبانی جهرم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیک‌فر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم در افتتاحیه مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره از رقابت‌های قرآن و معارف اسلامی استان فارس در جهرم گفت: این شهرستان میزبان دانش آموزانی از شهرستان‌های کوار، قیر و کارزین و جهرم است.

وی بیان کرد: این دانش‌آموزان در ۱۰ رشته قرائت ترتیل، اذان، حفظ عمومی، قرائت تحقیق، حفظ ویژه، مداحی، انشای نماز، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نیک فر با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در سال‌های گذشته به صورت غیر حضوری برگزار می‌شده و امسال به صورت حضوری برپا شده، تصریح کرد: برای گسترش مسائل قرآنی ضروری است که این رقابت‌ها حضوری برگزار شود تا جامعه تحت‌الشعاع مسائل قرآنی قرار گیرد و این فضای معنوی نیز در شهر نمایان باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم ادامه داد: در حاشیه این مسابقه معنوی، نمایشگاه قرآنی و ایستگاه پایش سلامت نیز برپا شده است.

وی افزود: این رقابت‌ها به مدت چهار روز در سالن علامه امینی، مدرسه خواجه نصیر و دبیرستان دخترانه امام رضا (ع) جهرم ادامه دارد.

همچنین مجید ارجمند معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: به مناسبت هفته سلامت این ایستگاه در مدرسه خواجه نصیر و دبیرستان دخترانه امام رضا (ع) برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در مدت زمان برگزاری رقابت‌های قرآن و معارف اسلامی، ایستگاه پایش سلامت از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ خدماتی از جمله اندازه‌گیری شاخص توده بدنی (BMI)، فشار خون، تست قند خون و مشاوره سلامت روان و تغذیه را به عموم شرکت‌کنندگان در این مراسم ارائه می‌دهد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

برگزاری رقابت‌های قرآن و معارف اسلامی در جهرم

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.