سرمای بهاره به باغات مباندوآب خسارت زد

رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:سرمای بهاره به صورت منطقه‌ای به باغات مباندوآب خسارت زد.

محرمعلی دیانتی رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اعلام این خبر افزود:طی دو شب گذشته دمای خاک در باغات میاندوآب تا ۳ درجه زیر صفر هم کاهش یافت و این دما موجب ایجاد خسارت به برخی باغات میوه شهرستان شد.
 
دیانتی ادامه داد: گزارش‌های اولیه حکایت از خسارات ۵۰ درصدی به باغات بادام و زدآلو در روستا‌های بخش باروق میاندوآب دارد و همچنی درختان گردو هم تقریبا ۳۰ درصد خسارت دیده اند و همچنین درختان انگور خوابیده هم حدود ۳۰ درصد در روستا‌های بخش مرکزی میاندوآب آسیب دیده اند و هیچ خسارتی به باغات انگور ایستاده وارد نشده است.
 
وی ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب در حال ارزیابی دقیق میزان خسارات وارده به باغداران هستند و تا اواسط هفته آینده آمار دقیق خسارت‌ها مشخص می‌شود.
 
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب با تقدیر از همراهی رسانه‌ها در اطلاع رسانی هشدار‌ها گفت:عملکرد ستاد بحران و همکاری خود تولیدکنندگان و کشاورزان هم موجب کاهش میزان خسارت‌ها شد، وگرنه این میزان کاهش دما می‌توانست فاجعه‌ای بزرگ برای صنعت کشاورزی منطقه ایجاد کند.
 
 میاندوآب، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ با ۲۷۳۹۴۹ نفر جمعیت یکی از شهر‌های بزرگ آذربایجان غربی بوده و درآمد بیش از ۸۰ درصد جمعیت این منطقه وابسته به کشاورزی و دامداری است.
 
انتهای پیام/م
 

خسارت سرما به باغات میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.