سردار یاوری خبر داد؛

ارائه دوره‌های مهارت آموزی به سربازان

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت:سربازان از همه پاسگاه‌ها فراخوان خوانده می‌شوند و پس از ارائه آموزش به پاسگاه‌های مرزی خود بازمی‌گردند.

 کمک به سربازان، برای ثبت اختراعسردار امیر حسین یاوری معاون تربیت و آموزش ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص موفقیت ناجا در مهارت آموزی به سربازان اظهار کرد: از زمانی که به تدبیر ریاست محترم ستاد کل بحث مهارت آموزی به سربازان شروع شد، ستادی در مجموعه نیروی انتظامی برگزار شد و در آن گروه‌های مختلفی را در سطح کشور فعال کردیم و هر استانی نیروی مختص خود را دارد.

وی ادامه داد:تفاوت معاونت آموزش ستاد کل ناجا با دیگر نیرو‌های مسلح این است که، آن‌ها به صورت پادگانی کار می‌کنند و ما به صورت پراکنده، ما باید از همه پاسگاه‌ها افراد را فراخوان کنیم و پس از ارائه آموزش به پاسگاه‌های مرزی خود بازگردند.

سردار یاوری تصریح کرد: تا به حال خیلی خوب پیش رفتیم و توانستیم در سال گذشته رتبه اول را کسب کنیم.

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: برای ما این مهم است، که بتوانیم از ظرفیت‌هایی موجود در مراکز آموزش، استفاده کنیم.

وی افزود:در مرحله اول به سربازانی که دارای مدرک لیسانس به پایین هستند، سعی می‌کنیم آموزش‌های مهارت‌های عمومی زندگی را بدهیم، تا با آن بتوانند یک شغل معمولی را شروع کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا افزود: در حال رایزنی با ستاد کل هستیم تا بتوانیم سرباز‌های کارشناسی ارشد و دکتری را به یک سری از مراکز علم و فناوری ببریم و یا بتوانیم  مراکز آموزش سربازی‌مان را تبدیل به مرکز علم و فناوری کنیم.

وی افزود: آنجا می‌توانیم از اختراعات و ایده‌های افراد استفاده و آنها را به  موسسات دانش بنیاد تبدیل کنیم.

سردار یاوری ادامه داد: این کار باعث می‌شود که افراد خلاق، اختراعاتی را با کمک نیروی انتظامی تولید کنند و تجربه کارخانه داری و تولید و صادرات  را در همین دوران سربازی بدست بیاورند.

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: عملا پس از ۲ سال، این افراد هم تولید کننده و هم صادرکننده می‌شوند و می‌توانند مجموعه کاملی از یک کار بازریابی را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: فکر می‌کنیم این یک موضوع دامنه دار است و باید امکانات و بتوانیم تجهیزات مورد نیاز را تامین کنیم، تا سربازان هنگام ورود به محیط آموزشی، احساس تفاوت معناداری نسبت به گذشته خودشان پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سربازی ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار