سرپرست پلیس راهور استان مرکزی:

تعداد خودرو و موتورسیکلت در استان مرکزی بیش از سرانه کشوری است

سرپرست راهور استان مرکزی گفت:تعداد خودرو و موتورسیکلت در استان مرکزی بیش از سرانه کشوری است.

تعداد خودرو و موتورسیکلت در استان مرکزی بیش از سرانه کشوری است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ حسینی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اراک گفت:تعداد خودرو و موتورسیکلت در استان مرکزی بیش از سرانه کشوری است.

سرهنگ حسینی افزود: حداقل بیش از ۲۲ میلیون خودرو و ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور و در استان ما ۴۰۰ هزار خودرو و ۲۰۰ هزارموتور سیکلت وجود دارد که بیش از سرانه کشوری است و اغلب تلفات تصادفات جوانان هستند که نیروی اشتغال و فعالیت اقتصادی اند.

وی اضافه کرد: سوانح رانندگی و تلفات آن یکی از موضوعاتی که در ترافیک وجود دارد و در واقع تمامی مردم چه خواسته و ناخواسته درگیر آن هستند وسالانه قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان در اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و ده‌ها برابر این آمار مصدومین ترافیکی هستند ودر کشور ما سالانه ۱۵ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و ده‌ها برابر در این مورد درگیر هستند و این زنگ هشدار برای همه است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در دهه اخیر با توجه دغدغه مقام معظم رهبری درزمینه تلفات سوانح ترافیکی تدابیری اندیشیده و همین امر باعث شده در دهه گذشته آمار تصادفات و تلفات در کشور از ۲۸ هزار نفر به حدود ۱۵ هزار نفر کاهش پیدا کند.

تحقق کاهش تصادفات و تلفات با کمک همه دستگاه‌ها و مردم

وی ادامه داد: دنبال این هستیم که تصادفات و تلفات را به حداقل برسانیم و این اهداف محقق نمی‌شود مگر با کمک همه دستگاه‌هایی که در این مورد دخیل هستند و کمک مردم عزیز و با این کمک‌ها توفیقات خیلی خوبی در این دهه کسب کرده ایم و این نیازمند این است که در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به فرزندان آموزش دهیم.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به مدد آموزش‌ها به خصوص آموزش رایگان در مدارس تصادفات رانندگی را به ۵۰ درصد رساندیم و در این کاهش خانواده‌ها تاثیرگذار هستند و می‌توانند تاثیر شگرفی بر روند رو به کاهش تصادفات داشته باشندو اگر آموزش فرزندان از خانواده شروع شود تاثیر گذار خواهد بود.

دوربین‌های ترافیکی در شهر اراک افزایش می‌یابد

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ دوربین‌های ترافیکی در شهر اراک افزایش پیدا خواهد کرد و دوربین‌های هوشمند و تجهیزات در این خصوص نصب خواهد شد و از این امکانات در زمینه برنامه ریزی و توسعه کمک خواهیم گرفت.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در استان مرکزی وشهر اراک نیروی انتظامی با کمک دستگاه‌های مربوط و برنامه‌ها باکمک مردم عزیز توانست ۵۰ درصد تصادفات و ۵۰ درصد تلفات انسانی را کاهش بدهد و امیدواریم با کمک مردم تلفات رابه حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.