ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ﻭلی ﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ:

ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎی ﺗﺮاﻣﭗ ﻧﺘﻴﺠﻪ نمی ﺩﻫﺪ/دشمن نمی تواند دست ایران را از صادرات نفت ببندد

ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ﻭلی ﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﺩﻭ ﺳﻮﻡ ﺧﺰاﻧﻪ نفتی ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺭ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺧﻠﻴﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﺩ و ﺗﺮاﻣﭗ نمی ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎﻳﺶ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﮕﻴﺮﺩ.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ ﻧﻮﺭﻣﻔﻴﺪی ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ﻭلی ﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ اﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﺧﻂﺒﻪ ﻫﺎی ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺭ ﮔﺮﮔﺎﻥبا اشاره به دهم اردیبهشت روز خلیج فارس ﮔﻔﺖ:این منطقه چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی به دلیل تنگه هرمز جای بسیار حساسی در دنیا ست و ﺩﻭ ﺳﻮﻡ ﺧﺰاﻧﻪ نفتی ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺭ ﺧﻠﻴﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﺩ و اﻳﻦ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺩﺭ اﺷﺮاﻑ ﺟﻤﻬﻮﺭی اﺳﻼمی اﻳﺮاﻥ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﺩ و ﻧﻴﺮﻭﻫﺎی ﺳﭙﺎه ﻛﺎﻣﻼ ﺑﻪ ﻣﻨﻂﻘﻪ اﺷﺮاﻑ ﺩاﺭﻧﺪ.

ﻭی اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ:سی درصد از نفتی که در دریاها ترانزیت می شود از تنگه هرمز می گذرد و قدرت ها در صدد  این بودند که خلیج فارس و تنگه هرمز را در اختیار بگیرند اما نمی توانند. اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ یک ﻣﺎﻧﻮﺭ ﻗﺪﺭتی ﺑﺮای ﺟﻤﻬﻮﺭی اﺳﻼمی اﻳﺮاﻥ اﺳﺖ و دشمن نمی تواند دست ایران را از صادرات نفت ببندد.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: در بازارهای نفت  جهانی ۲ مسئله اقتصادی و سیاسی وجود دارد و اگر ترامپ و  اعضای کاخ سفید بتوانند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و در عرضه نفت در بازارهای جهانی کمبود ایجاد شود و کدام کشور می تواند این کمبود را از بین ببرد و این موضوع را آمریکا نمی تواند حل کند.
 
وی افزود:  ترامپ چین را منع کرده از ایران نفت نخرد و چین چطور می تواند کلید اقتصادی خود را در اختیار آمریکا قرار دهد  و زیر بار نخواهد رفت و دیگر حرف های ابرقدرت ها در دنیا تاثیری ندارد.
 
آیت الله نور مفیدی در بخشی دیگر از سخنان خود  با اشاره به اینکه ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است افزود: شهید مطهری ، شخصیتی است که را به روز معرفی کرد و این موضوع کار هر کسی نیست چه بسا بسیاری عالم و دانشمند هستند اما نمی توانند این کار را انجام دهند و این موضوع در کتاب های فلسفی، اجتماعی و حقوقی استاد مطهری مشهود است.
 
وی گفت:این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شده است و معلمان  راه و روش این استاد را در پیش بگیرند . محور آنها سازندگی باشد.
 
انتهای پیام/م
 
 

صحبت های نورمفیدی امروز در نماز جمعه گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.