رئیس انجمن دیابت کشور:

با تغییر سبک زندگی تا ۸۰ در صد می‌توان از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد

رئیس انجمن دیابت کشور در سفر به دلیجان گفت: با تغییر سبک زندگی تا ۸۰ در صد می‌توان از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد.

با تغییر سبک زندگی تا ۸۰ در صد می‌توان از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت کشور در سفر به دلیجان و حاشیه همایش کشوری دیابت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با تغییر سبک زندگی از جمله تغذیه مناسب و ورزش تا ۸۰ در صد می‌توان از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد.

رجب افزود: بیش از ۱۲ درصد از جمعیت کشور به خصوص جمعیت بالای ۲۰ سال مبتلا به دیابت هستند و با توجه به شیوه زندگی کنونی که باعث می شود فعالیت جسمی کاهش پیدا کند و تغذیه نامناسب باشد، اگر به این مسئله توجه نکنیم شیوع بسیار زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری نسبت به بیماری نه هزینه و نه ضرر خواهد داشت، اضافه کرد: اگر به تغذیه صحیح و سالم توجه کنیم و اضافه بر این فعالیت جسمی داشته باشیم می‌توانیم تا ۸۰ درصد دیابت پیشگیری کنیم و اگر به این مسئله توجه نکنیم در سال‌های آتی شیوع بسیار زیادی خواهیم داشت.

دیابت یک بیماری شایع در سراسر جهان

رئیس انجمن دیابت کشور بیان کرد: دیابت نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان یک بیماری شایع است و بیش از ۴۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند و تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۶۰۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت خواهند بود.

وی ادامه داد: هدف از همایش‌های دیابت این است که بتوانیم با صحبت با همدیگر و مشاوره هر چه بیشتر در خدمت عزیزان باشیم تا بتوانیم هرچه بیشتر در ارتباط با دیابت پیشگیری لازم را انجام دهیم .

رئیس انجمن دیابت کشور اضافه کرد: اهداف اصلی این همایش‌ها در واقع افزایش آموزش هم برای افراد عمومی، هم برای دیابتی‌ها هم برای متخصصین و کسانی که دست‌اندرکار دیابت هستند و هم برای سیاستگزاران بهداشتی درمانی کشور است.

رجب تاکید کرد: انجمن دیابت ایران اهدافی که سی سال پیش هدفگذاری کرده همچنان ادامه خواهد داد و هدف این است که این آموزش‌های دیابت را با استفاده از کلاس‌های آموزش و دوره‌های ۱۵ تا ۲۰ ساعته برگزارمی کنیم.

آموزش در کنترل و پیشگیری از دیابت موثر است

وی اظهار کرد: آموزش در کنترل و پیشگیری از دیابت موثر است و درمان کننده اصلی دیابت تقریباً خود فرد دیابتی است واین فرد دیابتی اگر آموزش نگیرد نمی‌تواند در کنترل بیماری خود موثر باشد ومشکل اینجاست که ما ایرانی‌ها در فرهنگمان به سلامتی توجه نمی‌کنیم.

همایش کشوری دیابت باحضور اساتید برجسته و با محوریت پیشگیری و مقابله با بیماری دیابت در دو بخش نشست تخصصی دیابت با سخنرانی اساتید کشوری وهمایش خانوادگی نشاط وسلامت برگزار شد و در این همایش دو روزه اساتید برجسته کشوری از ۱۵ استان به ارائه مقالاتی با محوریت پیشگیری و مقابله با بیماری دیابت دستاورد‌های علمی خودرا ارائه کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.