پل میان‌گذر تأثیری در خشکی دریاچه ارومیه ندارد

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: پل میان‌گذر دریاچه ارومیه هیچ گونه نقشی در خشک شدن آن ندارد و مشکل به وجود آمده مربوط به خاکریز ریخته شده در بستر دریاچه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به بی‌تأثیری پل میان‌گذر بر دریاچه این شهر گفت: قبل از احداث پل میان‌گذر مطالعات زیست محیطی زیادی صورت گرفته و نتیجه به دست آمده از این مطالعات نشان می‌دهد که این پل در خشکی دریاچه نقشی ندارد.

وی افزود: پل میان‌گذر در سال ۸۱ احداث شده و ستون‌های نگه‌دارنده این پل از شمع هستند به همین دلیل گذر آب دریاچه از این پل به راحتی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه مشکلی برای این دریاچه به دنبال نداشته است.

سرخوش گفت: پس از مطالعات دلیل اصلی خشکی دریاچه ارومیه خاکریز‌های دو طرف شناسایی شدند که در دست پیگیری‌های بی‌وقفه قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک آب گذر‌هایی برای رفع این حالت بحرانی احداث می‌شود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بحران به وجود آمده در این دریاچه مربوط به خاکریز ۱۱ کیلومتری است که در سمت غرب پل میانگذر به عنوان سد خاکی در وسط دریاچه ارومیه وجود دارد و بحران گذر آب را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: سد خاکریز واقع در وسط دریاچه ارومیه هم سبب به وجود آمدن بحران خشکی در آن شده و از طرف دیگر باعث منحل شدن اکوسیستم دریاچه نیز گردیده که در آینده نزدیک با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد این مشکلات برطرف خواهد شد. 

 منبع  تسنیم 

 انتهای پیام / ا 

دلیل اصلی خشکی دریاچه ارومیه خاکریز‌های دو طرف شناسایی شد

 

برچسب ها: آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.