مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

وجود ۱۴۰ هزار نفر بیکار در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از وجود ۱۴۰ هزار نفر بیکار در آذربایجان شرقی خبرداد.

وجود ۱۴۰ هزار نفر بیکار در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۱۴۰ هزار نفر بیکار در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان ۱۰.۹ درصد است، تمامی مسئولان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال آحاد متخلف بیکاران تلاش می‌کنند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که اگر در راستای توسعه به کار گرفته شود بی شک تحول و دگرگونی بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی استان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی از سه میلیون و ۹۰۰ هزارنفر جمعیت برخوردار است که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شاغل بوده و سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از دسترنج و زحمات کار یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که در امر اشتغال و پیشگیری از بیکاری و تعطیلی واحد‌های تولیدی، نشست‌های مختلف در کارگروه سرمایه گذاری استان تشکیل شده است، اظهار کرد: مسائل مختلف مربوط به اشتغال، تولید و موانع تولید در این جلسات بحث و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۷ مورد جلسه‌ی کارگروه سرمایه گذاری و ۱۲۰ جلسه کمیته‌ی فنی اشتغال در استان تشکیل و تصمیمات لازم در رابطه با اجرای طرح‌های مختلف اشتغال انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح‌های زیادی در رابطه با اشتغال در جلسات مختلف مورد بحث قرار گرفته است، افزود: طرح اشتغال روستایی یکی از طرح‌های دولت بوده که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و سهم آذربایجان شرقی در این طرح نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از چهار هزار فرصت شغلی روستایی در استان ایجاد شد که در اشتغال جوانان بسیار موثر بود.

حسینی با اشاره به ارائه‌ی طرح اشتغال فراگیر در زمینه‌ی اشتغال، افزود: نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل سپرده‌های بانکی برای اجرای این طرح در سطح کشور در نظر گرفته شده که ۸۷۳ میلیارد تومان آن سهم آذربایجان شرقی است، براساس این طرح حدود پنج هزار فرصت شغلی در این طرح ایجاد شده که در پیشگیری از بیکاری بسیار موثر بوده است.

وی ادامه داد: طرح مشاغل خانگی نیز یکی از طرح‌های دولت برای اشتغال است که به واسطه‌ی این طرح بیش از دو هزار فرصت شغلی برای افراد در استان فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که براساس جمع بندی در جلسات کارگروه در استان، ۴۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: سالانه به طور متوسطه ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود و سالانه نزدیک ۸۰ هزارنفر بیکاران جدید به جامعه اضافه می‌شود، ما باید سالانه ۷۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم تا بتوانیم نرخ بیکاری را به زیر ۱۰ برسانیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ۳۶ شهرک صنعتی، ۱۷ واحد صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه گذار حارجی در استان، گفت: ۴۵ هزار کارگاه و واحد تولیدی فعال در استان وجود دارد؛ به طوری‌که آذربایجان شرقی یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور در زمینه‌ی کشاورزی، صنعت و ... شمرده می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۱۴۰ هزار نفر بیکار در آذربایجان شرقی وجود دارد

برچسب ها: بیکار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار