کشاورزان زنجانی برای بیمه بهاره محصولات اقدام کنند

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت:کشاورزان زنجانی برای بیمه بهاره محصولات اقدام کنند.

کشاورزان زنجانی برای بیمه بهاره محصولات اقدام کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان ازهمین امروز برای بیمه زراعت بهاره محصولات وبهره مندی از این چتر حمایتی اقدام کنند.
 
موسی خانی افزود: حدود ۷۵ درصد از منابع این صندوق توسط دولت تامین می‌شود و مابقی را کشاورز می‌پردازد که سهم ۲۵ درصدی دارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان افزود: سال گذشته ۹۷ درصد غرامت بخش زراعی و ۶۶ درصد در بخش باغی پرداخت شده که مبلغی به میزان ۱۵۶ میلیاردریال بوده است.

صندوق بیمه استان زنجان بخشی از خسارت‌های سرمازدگی که در تعهدات این صندوق است را با تخصیص اعتبار به عنوان غرامت به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند، پرداخت می‌کند.

موسی خوانی با اشاره به اینکه هم اکنون کشاورزان استان با وجود آگاهی از خسارات سرما، تنها ۲۵ درصد محصولات باغی هسته دار که بیشترین آسیب را از سرما و برف می‌بینند را بیمه کرده اند افزود: ما باید الزام قانونی برای بیمه داشته باشیم و درهنگام توزیع نهاده نظیر کود وبذر ازکشاورز بیمه نامه درخواست کنیم، ولی تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

وی می‌گوید: سال گذشته ۹۷ درصد غرامت بخش زراعی و ۶۶ درصد در بخش باغی پرداخت شده که مبلغی به میزان ۱۵۶ میلیاردریال بوده است.
 
انتهای پیام/ن
 

آغاز بیمه بهاره محصولات کشاورزی زنجان  

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.