در نمایشگاه کتاب با المان‌های پایتخت کتاب ایران عکس بگیرید

یزد، پایتخت کتاب ایران در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یزد به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ انتخاب شد. این انتخاب براساس طرح‌هایی بود که در زمینه کتابخوانی برای جشنواره پایتخت کتاب ابران فرستادند. هم اکنون این شهر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه دارد. اما در غرفه پایتخت کتاب ایران چه می‌گذرد و مردم تا چه حد از این غرفه استقبال کرده اند؟

در نمایشگاه کتاب با المان‌های پایتخت کتاب ایران عکس بگیرید

سلمان برقی مسئول غرفه یزد، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: به شخصه بخش ناشران عمومی و کودک و نوجوان را در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردم. احساس می‌کنم بخش ناشران کودک و نوجوان از نظر تعداد و کیفیت کتاب‌ها نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است. تجمیع ناشران کودک و نوجوان خوب بود، اما بخش ناشران عمومی همانند سال‌های پیش است و تغییری را در این بخش ندیدم.

در نمایشگاه کتاب با المان‌های پایتخت کتاب ایران عکس بگیرید

وی در خصوص حضور غرفه یزد در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: پایتخت کتاب ایران طرحی است که از سال ۹۴ با الگوبرداری از پایتخت کتاب جهان طراحی شد. طرح‌های شهری که به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است، در زمینه کتابخوانی الگوی شهر‌های دیگر قرار می‌گیرد. در سال ۹۸ شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد و ما در غرفه یزد طرح هایمان را در زمینه کتابخوانی ارائه می‌کنیم و از نظر‌ بازدیدکنندگان، نویسندگان و افراد نخبه در زمینه طرح هایمان استفاده می‌کنیم.

در نمایشگاه کتاب با المان‌های پایتخت کتاب ایران عکس بگیرید

مسئول غرفه پایتخت کتاب ایران با اشاره به اینکه استقبال از غرفه یزد در سی و دو نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خوب بود، ادامه داد: مردم به غرفه یزد می‌آیند و از آن بازدید می‌کنند. ما در این غرفه علاوه بر طرح هایمان در زمینه کتابخوانی مشاهیر یزد را معرفی می‌کنیم. سعی کردیم در طراحی غرفه از المان شهر یزد یعنی خانه‌های قدیمی این شهر استفاده کنیم. مردم به غرفه می‌آیند و با المان‌های شهر یزد در غرفه عکس می‌گیرند. در دفتری نظر، پیشنهاد و انتقاد هایشان را در زمینه غرفه و طرح‌های کتابخوانی ما می‌نویسند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار