۲۸ معلم نمونه بیرجندی تجلیل می‌شوند

یکه خانی از تجلیل و قدردانی از ۲۸ معلم نمونه این شهرستان در هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  یکه خانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با محوریت بزرگداشت مقام معلم، گفت: قدردانی از مقام معلم تجلیل از دانایی است و در قرآن آمده است آیا کسانی که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابر هستند؟

وی افزود: فرهنگیان با وجود مشکلاتی که دارند، اما با این وجود در بالاترین بخش اعتماد اجتماعی قرار دارند.

یکه خانی با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت هفته معلم از بهمن ماه سال گذشته تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: امسال ۲۸ معلم برگزیده شهرستانی، ۹ معلم برگزیده استانی و یک معلم برگزیده کشوری (سیروس سورگی) از بیرجند تجلیل می‌شوند.

 مدیر آموزش و پرورش بیرجند به برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: دیدار با نماینده، ولی فقیه خراسان جنوبی، غباروبی و عطرافشانی از مزار شهدای فرهنگی، عیادت از همکاران فرهنگی بیمار، مراسم یادبود همکاران فرهنگی متوفی و دیدار با خانواده شهدای فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

وی از برگزاری مراسم سپاس معلم همزمان با روز شنبه ۱۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی در آموزشگاه ابتدایی دخترانه شاهد بیرجند برگزار می‌شود.

یکه خانی با اشاره به برگزاری برنامه تجلیل از معلمان برگزیده در سالن قلم چی همزمان با روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بیرجند، بیان کرد: گردهمایی پیشکسوتان فرهنگی و همچنین گردهمایی مدیران آموزش و پرورش ابتدایی در محل اردوگاه نوفرست برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند  با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ۳۰۰ کلاس درس در بیرجند مواجه هستیم و بحران فضای فیزیکی در شهر بیرجند به شدت نگران کننده است، افزود: هم اکنون ۶۶ مدرسه دو نوبته در بیرجند فعال است که اگر کمک خیران نباشد در سال آینده مدارس دو نوبته افزایش خواهد یافت.

وی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی در مشهد خبر داد و بیان کرد: تعهد خیران مدرسه ساز در این جشنواره برای شهرستان بیرجند ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

یکه خانی با تاکید بر اینکه علاوه بر ساخت مدرسه به مدرسه یاری نیاز داریم، ادامه داد: با افزایش رشته‌های درسی و رویکرد جدید آموزش و پرورش، اما هنوز تجهیزات مدارس بروزرسانی نشده است و همگان می‌توانند در این راستا کمک کنند تا کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند در پایان عنوان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی در مشهد افتتاح و راه اندازی شده است.

انتهای پیام / ط آ

کمبود ۳۰۰ کلاس درس در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار