لغو گسترده قوانین ضد تحریم رژیم صهیونیستی در آمریکا

ایالت‌های آمریکا در لغو قوانین ضد تحریم رژیم صهیونیستی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به تازگی یک قاضی در ایالت تگزاس آمریکا قوانین به اجرا درآمده در این خصوص که نباید کارکنان و پیمان کاران در این ایالت تحت هیچ شرایطی از کار کردن با اسرائیلی‌ها سر باز زنند را لغو و اعلام کرده که نباید با اعمال زور برای اقناع گامی برداشته شود.

این قانون که مقررات غیرقانونی را در زمینه مشاغل عمومی اعمال می‌کند بر این امر تکیه دارد که در تمامی قراداد‌های کاری، کارکنان باید بندی را در قرارداد‌های خود به امضا رسانند که حاکی از عدم تحریم اسرائیل است.

رابرت پیتمن، قاضی منطقه‌ای آمریکا در این باره تصریح کرد: این قوانین، تحریم‌های ذاتی هستند که به عنوان اصلاحیه اول تحت حفاظت قرار گرفته و موقتا به اجرا در می‌آید، بنابراین تگزاس را مجبور به اجرای آن نمی‌کند. پیتمن همچنین تاکید کرد که ۲۵ ایالت دیگر نیز قوانینی را علیه ممنوعیت تحریم اسرائیل تصویب کرده‌اند.

بر اساس قانون پیشین که بر حمایت ممنوعیت تحریم علیه اسرائیل دلالت داشت، یک آسیب شناس گفتار درمانی قادر به تمدید قراردادش با یک مدرسه پس از نه سال اشتغال نشد چرا که بند عدم تحریم اسرائیلی‌ها را امضا نکرد. در ماه مشابه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا موضوعی را از طرف جان پلوکر اعلام کرد که بر اساس آن یک نویسنده و مترجم آزاد نمی‌تواند قرارداد کاری با یک دانشگاه ایالتی منعقد کند. زکری عبدالحدی و اوبینی دنار، دو دانش آموزی بودند که به دلیل این قانون قادر به انعقاد قرارداد با یک مدرسه منطقه‌ای نبودند.

پیش از این در قانون تگزاس از کارکنان ایالت و حتی تنظیم کنندگان قراداد خواسته می‌شد که بندی را امضا کنند که حکایت از تعهد قانونی آن‌ها برای عدم تحریم اسرائیل و اینکه در طول قرارداد خود رژیم صهیونیستی را تحریم نکنند داشت. تگزاس سومین ایالت پس از کانزاس و آریزونا است که از سال ۲۰۱۷ قانون عدم تحریم اسرائیل را لغو کرده است.

در این باره اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرده است که با توجه به حمایت بی حد و حصر این کشور از اسرائیل، این اتفاق یک پیروزی بزرگ و معنا دار محسوب می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داده که حتی ساکنان شهر دیکنسون که به دنبال طوفان هاروی درخواست کمک دولتی برای بازسازی خانه‌های خود را داشتند باید بند قانون ضد تحریم اسرائیلی‌ها را در سال ۲۰۱۷ امضا می‌کردند.

لایحه سراسری که قانون ضد تحریم رژیم صهیونیستی را جرم می‌پنداشت شکست خورد. همچنین مقامات مهاجرت آمریکا، عمار برغوتی، یکی از بنیانگذاران مبارزه با قانون ضد تحریم اسرائیل را بدون هیچ توضیحی، مجبور کردند تا سخنرانی اش را لغو کند و وی را از شرکت در مراسم ازدواج دخترش منع کردند.

در این میان آیپک (بزرگترین لابی آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی) الویت خود را مبارزه با این جنبش ضد صهیونیستی در آمریکا قرار داده است. این لابی صهیونیستی همچنین در سال جاری چندین قطعنامه ضد تحریم این رژیم را پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار