حدود ۱۷۰ هزار هکتار از انواع مزارع در خوزستان زیر آب رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ هزار هکتار از انواع مزارع در استان زیر آب رفته و بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: سیل اخیر ۴۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و ۳۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش نیشکر وارد کرده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۷۰ هزار هکتار از انواع مزارع در خوزستان زیر آب رفته و بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی این استان وارد شد.

چنگلوایی ادامه داد: یک کارگروه برای محاسبه خسارت‌ها و پرداخت تشکیل که تمامی موارد در این کارگروه در حال پیگیری است و برای بازسازی روستاها، نیاز‌ها به تفکیک شمارش شده که برای پرداخت کمک بدون عوض مستقیم نیاز به حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: درسال زراعی جاری نباید محدودیت کشت از نظر سطح و تنوع کشت در خوزستان داشته باشیم. 

وی گفت: می‌توان میزان آبی که اکنون برای مدیریت سیلاب رهاسازی می‌شود، به کشاورزان برای کشت برنج داد تا به نوعی هم مشکل تخلیه آب از مزارع حل شود و هم کشاورزان بتوانند کشت مجدد داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: کشاورزان خوزستان تولیدات کشت پاییزه را از دست دادند و اگر نتوانیم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم ممکن است کشت تابستانه و بخشی از کشت پاییزه امسال نیز از دست برود لذا باید در وهله اول آب از زمین‌های کشاورزی خارج شود.

انتهای پیام/م

خسارت سیلاب به جهاد کشاورزی

برچسب ها: سیلاب ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.