برگزاری جشن شکرگزاری آغاز احیای دریاچه ارومیه

شهردار ارومیه از برگزاری جشن شکرگذاری آغاز احیای دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: باید از ظرفیت فعلی دریاچه برای جذب گردشگر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمد حضرت پور شهردار ارومیه با تبریک مناسبت‌های اردیبهشت ماه یعنی روز شوراها، روز کارگر و روز معلم، عنوان کرد: این مناسبت‌ها فرصتی است تا از تلاشگران این عرصه تجلیل وقدردانی کرد.

وی با اشاره به ۹ اردیبشهت ماه روز شوراها، بیان کرد: اگر امروز شاهد توسعه و عمران و آبادانی در شهر هستیم در سایه تلاش‌های شورا‌های اسلامی شهر‌ها است، اما اگر مدیریت تام شهر یعنی مدیریت واحد شهری در اختیار شورا‌ها بود بیش از این شاهد عمران شهری بودیم.

شهردار ارومیه در خصوص اقدامات مدیریت واحد شهری، عنوان کرد: در طول چند سال گذشته اراده‌ای برای تشکیل مدیریت واحد شهری نبود، اما اگر به این مهم هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه می‌کرد شاهد توسعه روز افزون شهر‌ها و رفاه بیشتر شهروندان بودیم.

حضرت پور فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ایام، اظهار کرد: همزمان با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در این ایام، جشن شکرگزاری آغاز احیای دریاچه ارومیه با همکاری سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی خشکی دریاچه ارومیه به وفور انعکاس می‌یافت که این منجر به عدم جذب گردشکر شده بود و اکنون شاهد پرآبی این دریاچه نیلگون هستیم که باید با نگاه ویژه احیای ان را انعکاس داد چرا که پرآبی آن باعث جذب گردشگر به ویژه در ایام تابستان می‌شود.

شهردار ارومیه همچنین گفت: با احیای دریاچه ارومیه، دهکده ساحلی چی چست بستر بسیار مناسبتی برای جذب گردشگر است و شهرداری ارومیه با آماده سازی این دهکده با احداث دنیای بازی و فضاسازی، جذب گردشگر را تحقق می‌بخشد و مسیر منتهی به این دهکده، چون ایجاد روشنایی و تعریض آن نیز با تهیه نقشه‌های فنی وارد فاز عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به جریان آب‌های سطحی به صورت چشمه در برخی سکونتگاه‌های در دامنه بالا دست شهر، بیان کرد: در این مکان ها، چون منطقه جاده انهر امکان ساخت و ساز نبود، اما الان ساخت سازه‌هایی صورت گرفته و آب‌های سطحی در این مناطق گسترش یاقته است که برای رفع این مشکل جلسه‌ای با مدیریت بحران برگزار شد تا با اتخاذ راهکار‌هایی نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

حضرت پور گفت: هفتمین جشنواره گل‌ها به مناسبت روز شورا‌ها و کارگر ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در پارک گوللر باغی برگزار می‌شود و از همین تریبون از شهروندان جهت حضور در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

شهردار ارومیه عنوان کرد: هفتین جشنواره گل‌ها در تحقق افق ۱۴۰۴ شهر یعنی شهر سالم و پاک و در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

جشن شکرگزاری برای احیای دریاچه ارومیه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.