پیونگ‌یانگ درباره خطرات فزاینده جنگ هشدار داد

کره شمالی در نخستین سالگرد نشست سران این کشور و آمریکا در خصوص "خطرات فزاینده جنگ" هشدار داد.

پیونگ‌یانگ درباره خطرات فزاینده جنگ هشدار دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،کره شمالی روز شنبه به مناسبت نخستین سالگرد نشست سران آمریکا و کره شمالی در خصوص "خطرات فزاینده جنگ" هشدار داد.

کره جنوبی نخستین سالگرد دیدار سران آمریکا و کره شمالی را جشن گرفت، اما پیونگ یانگ آن را تحریم کرد. کمیته اتحاد مسالمت آمیز مجدد کره شمالی که مسئول روابط دو کره است در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد از سئول خواست برای بهبود روابط فعالانه‌تر کار کند.

این کمیته افزود بحران شدیدی در حال به وجود آمدن است که می‌تواند به بازگشت به گذشته و فاجعه قریب الوقوعی منجر شود. این کمیته مسئولیت این وضع را به فشار‌های آمریکا نسبت داد که به گفته آن روی کره جنوبی اعمال نفوذ می‌کند. در چنین فضایی پیونگ یانگ به دعوت برای شرکت در نشستی که این هفته سئول در روستای مرزی پانمونجوم سازماندهی کرده بود، پاسخ نداد.

حدود ۵۰۰ نفر از جمله دیپلمات‌ها و مقامات دولتی کره جنوبی در این مراسم شرکت کردند. رئیس جمهور کره جنوبی که روز شنبه در روستای پانمونجوم غایب بود، در پیامی ویدیویی اعلام کرد: "این راه جدیدی است و ما باید همه آن را در پیش بگیریم، ما باید گاهی صبر کنیم تا آن‌هایی که به طور آهسته پیش می‌روند، به ما برسند."

بعد از دو سال افزایش تنش‌ها که شبه جزیره کره را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار داده بود، سال ۲۰۱۸ با نزدیک شدن قابل توجه روابط میان دو کره همراه شد. این روابط با دیدار ۲۷ آوریل رئیس جمهور کره جنوبی با رهبر کره شمالی آغاز شد. رئیس جمهور کره جنوبی که در سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، از نظریه گفتگو با کره شمالی و کیم جون اون دفاع کرد و راه را برای نخستین دیدار میان دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی در ماه ژوئن گذشته در سنگاپور گشود.

اما یک سال بعد هیچ پیشرفتی درباره مسئله زرادخانه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی حاصل نشده و به نظر می‌رسد بعد از شکست دومین دیدار میان رهبران کره شمالی و آمریکا در ماه فوریه در هانوی، پایتخت ویتنام، روند دیپلماتیک به طور کامل به بن بست رسیده است.

رهبر کره شمالی در مجمع عالی مردمی کره در پیونگ یانگ در سخنانی علیه کره جنوبی اعلام کرد این کشور نباید به عنوان "تسهیل کننده"، "میانجی" و "مداخله گر" میان آمریکا و کره شمالی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار