ایجاد ۲۸ هزار فرصت شغلی در هرمزگان با اختصاص اعتبار

استاندار هرمزگان از اختصاص هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بیش از ۲۸ هزار فرصت شغلی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،فریدون همتی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به ابلاغ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه استاندار هرمزگان گفت: امسال برای ایجاد ۲۸ هزار و ۱۸۴ شغل در هرمزگان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

همتی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به استان از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانکی تامین شده و برای گسترش اشتغال و رونق تولید هزینه می‌شود.

وی گفت:۶۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تامین بیمه کارورزان استان، ۶۴ میلیارد تومان وجوه اداره شده و ۱۱۶ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به هرمزگان اختصاص یافته است.

وی افزود: اعتبارت با برنامه‌ای جامع و هدفمند در بخش‌های گردشگری، صنعت، معدن، شرکت‌های دانش بنیان، عمران شهری، کشاورزی و بافت فرسوده توزیع می‌شود.

استاندار هرمزگان بر لزوم تسهیل و کاهش زمان صدور مجوز و پاسخ استعلامات سرمایه گذاری در هرمزگان تأکید کرد.

همتی افزود: مشوق‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مناطق شرق و جزایر استان در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان گفت: مشارکت بخش خصوصی رونق تولید و اشتغال را در استان به همراه دارد.

همتی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق شرق هرمزگان و جزایر استان گفت: دولت برای سرمایه گذاری در شرق استان حمایت‌های ویژه‌ای از جمله کاهش ۵۰ درصدی نرخ سود تسهیلات و پرداخت هزینه بیمه ریسک در نظر گرفته است.
وی افزود: برای سرمایه گذاری در جزایر هرمز، لارک و بوموسی از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان حمایت می‌شود.
استاندار هرمزگان بر لزوم پیگیری اجرای تفاهم نامه‌های امضا شده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان تاکید کرد و گفت: در این همایش ۲۴۰ تفاهم نامه به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با سرمایه گذاران منعقد شد که دستگاه‌های اجرایی موظفند گزارش پیشرفت اجرای تفاهم نامه‌ها را ارائه کنند.
استاندار هرمزگان به سازمان جهاد کشاورزی ماموریت داد برای تولید ۳ و نیم میلیون تن محصول کشاورزی، صد هزار تن میگو و ۵۰ هزار تن ماهی در دریا برنامه ریزی کند.
در این جلسه صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گزارشی از برنامه‌های تولید و اشتغال دولت برای هرمزگان به استناد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ارائه کرد.
انتهای پیام/ز

 

هدف گذاری بیش از ۲۸ هزار فرصت شغلی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.