بابایی گفت: دفتر ارتباط استانداری قم با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان فعالیت خود را شروع کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،مرتضی بابایی با اشاره به نشست استاندار قم با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با دستور اتخاذ تصمیم به منظور تعامل سازنده بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: در راستای اجرای دستور استاندار و همچنین برای اجرایی کردن آیین نامه شبکه ملی جامعه و دانشگاه، دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که امروزه دانشگاه‌ها باید علاوه بر کارویژه‌های سابق خود، در راستای رفع چالش‌ها و نیاز‌های جامعه گام بردارند، گفت:یکی از مهمترین رویکرد‌ها و دغدغه‌های استاندار، مدیریت علمی مسائل و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها با هدف رفع چالش‌ها و معضلات و ایجاد بستری عقلانی و علمی برای حل مشکلات است.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین نامه شبکه ملی جامعه و دانشگاه توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های کشور و علوم افزود: فعالیت دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌تواند بسترساز ارتباط بین استادان دانشگاه‌های استان، نخبگان، پژوهشگران، اندیشمندان و متخصصان منطقه‌ای و محلی با مدیران اجرایی و تصمیم گیران باشد.

بابایی یادآورشد: این امر می‌تواند گسست دانایی و توانایی را کاهش دهد و انتظارمی رود خلاء ارتباط و تعامل جامعه و دانشگاه را بیش از پیش پر نماید.

وی ابلاغ آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در جامعه و صنعت توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بر اساس آن استادان و اعضای هیات علمی می‌توانند از سه ماه تا یک سال برای عملیاتی نمودن یافته‌های خود و آشنایی با نیاز‌های واقعی جامعه و صنعت به واحد‌های اقتصادی و صنعتی مامور شوند را یادآور شد.

بابایی بیان کرد:هم اکنون کشور ما با مسائل و مشکلاتی درحوزه‌های گوناگون مواجه است ویکی از نقاط ضعف در ارتباط میان پژوهش و کاربردی کردن یافته‌ها در نظام علمی و اجرایی کشور،فقدان به کارگیری نتایج پژوهش بر اساس نیاز‌های واقعی جامعه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید پیوند ساختاری و ارگانیک خود را با جامعه و دولت تقویت کند و ظرفیت‌های خود را در راستای حل مسائل استانی، منطقه‌ای و ملی به کار گیرد و یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ایفای چنین نقشی مشارکت دانشگاه‌ها در فرایند‌های تصمیم سازی است.

وی تاکید کرد: سوق دادن فعالیت‌های علمی دانشگاه به سمت رفع نیاز‌ها و حل مسائل استانی و ایفای مسئولیت اجتماعی این نهاد در تعامل با جامعه و دولت، از هدف‌های راه اندازی دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی ادامه داد: در بحث تولید محصولات علمی به صورت نظری وضعیت خوبی داریم، اما درباره عملیاتی شدن ایده‌ها موفقیت چندانی نداریم و دانشگاه همواره در معرض این پرسش قرار دارد که روابط و مناسباتش را با نهاد‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چگونه تنظیم می‌کند و چه خدمتی را ارائه می‌کند.

بابایی با اشاره به تحصیل بیش از ۷۰ هزار دانشجو در ۳۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و از طرفی تدوین سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ ‍پایان نامه و رساله در مقطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد:انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخصوص استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه و مجموعه‌های دانشگاهی استان اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام /ح

دفتر ارتباط استانداری قم با دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغازکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار