بیانیه شورای عالی افتاء استان کردستان در محکومیت دولت عربستان؛

مقامات سعودی به نقص مکرر و مستمر حقوق شهروندانش پایان دهند

شورای عالی افتاء استان کردستان در محکومیت اقدام اخیر دولت عربستان در خصوص اعدام ۳۷ نفر از شهروندان آن کشور بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،در این بیانیه آمده است: «اقدام شرم آور دولت عربستان سعودی در اعدام ۳۷ نفر از شهروندان معترض و فعالان مدنی آن کشور، موجب تأسف شدید جامعه روحانیت اهل سنت کردستان شد و این اقدام نابخردانه، عواطف و احساسات انسانی همه آزادی خواهان جهان را به هم سویی با اعدام شدگان و همدردی با خانواده‌های آنان بر انگیخت».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اما آنچه موجب بهت و حیرت است اینکه رژیم عربستان سعودی که هم اکنون در گرداب جنگ خسارت بار یمن گرفتار است و در رسوایی قتل خاشقچی و فاجعه منا و حادثه مکه، هنوز عرق خجلت می‌ریزد، چگونه توانسته است، دست خود را از نو به جنایتی دیگر بیالاید».

همچنین در بخش پایانی بیانیه شورای عالی افتاء استان کردستان در محکومیت دولت عربستان آمده است: «ما ضمن محکومیت و اعلام بیزاری از این قبیل اقدامات خشن و ضد بشری از مقامات سعودی می‌خواهیم، مطالبات مشروع جامعه مدنی آن کشور را به سمع اجابت بشنوند و به نقص مکرر و مستمر حقوق شهروندانش پایان دهند».

انتهای پیام/م

روحانیت اهل سنت کردستان اقدام اخیر دولت عربستان را محکوم کردند

 

 

برچسب ها: حوادث ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.