تحقیر دوباره عربستان توسط رئیس‌جمهور آمریکا؛

ترامپ: گرفتن پول از ملک سلمان آسان‌تر از گرفتن اجاره از یک مستأجر است

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در ویسکانسین، بار دیگر با استفاده از ادبیاتی تحقیرآمیز پادشاه عربستان را به سخره گرفت.

ترامپ: گرفتن پول از ملک سلمان آسانتر از گرفتن اجاره از مستاجر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دیلی کالر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود در ویسکانسین به جریان مکالمه تلفنی خود با پادشاه عربستان اشاره کرد و بار دیگر او و کشورش را به سخره گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت: «عربستان، کشور بسیار ثروتمندی است. ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم و به آنها کمک هزینه می‌دهیم. آنها چیزی جز پول ندارند و از ما بسیار خرید می‌کنند. آنها [سال گذشته] ۴۵۰ میلیارد دلار خرید کردند. می‌دانید کسانی هستند که می‌خواهند مراودات ما با عربستان سعودی قطع شود. آن‌ها ۴۵۰ میلیارد دلار خرید می‌کنند. من نمی‌خواهم آن‌ها را از دست بدهیم!»

اینکه "عربستان چیزی جز پول ندارد" آخرین جمله تحقیرآمیزی است که ترامپ درباره عربستان و پادشاه این کشور به زبان می‌آورد. او پیشتر نیز در اظهاراتی تحقیرآمیز گفته بود که اگر کمک‌های آمریکا نباشد عربستان دو هفته هم دوام نمی‌آورد.

ترامپ همچنین شب گذشته در جمع هواداران خود با اشاره به جریان گفتگوی تلفنی خود با ملک سلمان، پادشاه عربستان، ادامه داد من به پادشاه (عربستان) زنگ زدم. من پادشاه را دوست دارم. من به پادشاه گفتم ما داریم همه چیزمان را برای دفاع از شما از دست می‌دهیم، پادشاه شما پول زیادی دارید. درست است. او به من گفت چرا شما با من تماس گرفتید، هیچکس تاکنون چنین تماسی با من نگرفته بود. من به او گفتم، زیرا آن‌ها (احتمالا اشاره به رؤسای جمهور قبلی آمریکا) احمق بودند!

رئیس جمهور آمریکا در ادامه خطاب به هواداران خود تاکید کرد: ما در زمینه‌های بسیاری در حال همکاری با عربستان هستیم. صادقانه به شما می‌گویم این کار (گرفتن پول از عربستان) آسانتر از گرفتن ۱۱۳.۵۷ دلار از یک مستاجر در یک منطقه بد در نیویورک است!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب از قدیم گفتن باد آورده رو باد می بره ...........پولهای عربستان هم فقط یا از فروشه نفته یا پولی که حاجیان وارد سرزمین مقدس مکه می کنند به نظر من باید کلا گزینه دوم تا مدتی توسط مسلمانان تحریم شه
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خاک بر سر ال سعود باد این نشانه سرنگونی ال سعود هست به امید خدا شاهد باشیم وسرنگونی ال سعود ببینیم به امید خدا همنطوری که سرنگونی شاه وصدام دیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
عربستان دوست آمریکاست پول میده و اینجور حقیر میشه ولی همین آمریکایها برای عبور از تنگه هرمز از سپاه اجازه عبور میگیرن این یعنی واقعیت واقتدار ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
این ها از گاو هم کمترند
Belgium
ایرانی
۰۵:۰۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
این ترامپ احمق هنوز خوب ال شیطان را نشناخته آنها نه تنها پول زیادی دارند بلکه بزرگترین صادرکننده تروریست می‌باشند که به کشورهای مسلمان حمله میکنند و اموال بانکها و موسسات مالی آنها و موزه‌های شهرهای مسلمانان را می‌دزدند و به عربستان منتقل می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۲:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خاک بر کله ی این ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب ایران باید استفاده کنه از ضعف ترامپ ازشون جنس بخرید منظقه رو راحت و بدون دردسر قبضه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بن سلمان برو بمیر این توهین برای عربستان یک ننگ است بن سلمان بچه ننه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بن سلمان وترامپ خوب بهم میان هردو جنایت کار هردو پست فطرت هردو بی رگ بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حیف این پول ها که دست شما است و نمی دانید با اینهمه پول مفت چکار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم عربستان ....مرگ برای شما بهتر این تحقیرات است تا کی تن به ذلت و خاری میدهید
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کار خوبی میکنی ترامپ آفرین آل سعود برای نگهداشتن پادشاهی خودشان حاضر هستن هر کاری بکنن چون فقط اسم مسلمان را ید ک میکشن آن هم برای بقای حکومتشان تا میتوانی پادشاه ولیعهد وآل سعود را خار ومسخره کن آفرین ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حقارت آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
یرحا
۱۸:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حقشونه آل سعود,وقتی راضی به روابط دوستانه و محترمانه با همسایه مسلمانت ایران نباشی باید تن به خفته رابطه با شیطانه بزرگ بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
افرادی که با حقارت زندگی میکنند با حقارت نیز می میرند خون بناحق ریخته شده مسلمانان در یمن و بحرین و شیعیان عربستان و عراق و سوریه و سایر ملل اسلامی آل سقوط را به خاک مذلت خواهد نشاند . ننگ بر لکه ننگین امت اسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه توهینی بزرگ .شرم اور است برای گاوهای شیرده
آخرین اخبار