طرح پهپاد محلول پاش در بافق افتتاح شد

مجری طرح پهپاد محلول پاش گفت: طرح محلول سم پاش با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد ریال در بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، زینلی مجری طرح پهپاد محلول پاش در بافق گفت: طرح محلول و سم پاشی مزارع بافق برای نخستین بار در استان یزد با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد ریال با کاهش ۵۰ درصدی سم و هزینه و اشتغال زایی ۴نفر و با مشارکت پست بانک در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح زمینه اشتغال برای ۴نفر را فراهم می کند، افزود: بالغ بر ۵۰درصد کاهش مصرف سموم و ۵۰ درصد کاهش هزینه را برای کشاورز دارد.

مجری طرح پهپاد محلول پاش با اشاره به مزیت‌های این طرح ادامه داد: پاشش یکنواخت محلول بر روی محصول، کاهش چشمگیر زمان عملیات سمپاشی، افزایش کیفیت و اثر بخشی سمپاشی، نبود تخریب مزرعه و محصولات و کاهش چشمگیر در مصرف آب از مزیت‌های این طرح است.

زینلی به تشریح چگونگی سم پاشی از طریق این پهپاد پرداخت و تصریح کرد: هر پرواز ۴۰دقیقه طول می‌کشد و حدود یک هکتار زمین را سم پاشی می‌کند و برای هر هکتار ۱۰لیتر سم نیاز است.

قاسمی رئیس پست بانک استان یزد نیز این طرح را یکی از ۱۳۲طرح در استان بیان کرد و گفت: یکی از بهترین طرح‌هایی که با استفاده از فناوری نوین استفاده شده طرح پهپاد سم پاش است.

وی با بیان اینکه ۵۰درصد اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۵۰درصد از منابع بانک با نرخ ۶درصد پرداخت شده است، ادامه داد: آمادگی داریم در صورت پیدا شدن مورد مشابه اعتباری را برای اجرای آن تخصیص دهیم.

عسکری رئیس جهاد کشاورزی بافق همچینن سطح زراعت و باغات شهرستان را ۷هزار هکتار بیان کرد و گفت: از این میزان یکهزارو ۵۰۰هکتار مربوط به زراعت و مابقی به صورت باغ است.

وی تاثیر این طرح برای سم پاشی مزارع را به مراتب بالاتر از سم پاشی از طریق نیروی انسانی و ماشین آلات برشمرد.

گفتنی است: این طرح سومین پروژه در کشور و نخستین پروژه در استان یزد است که در شهرستان بافق به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ی

کشاورزان بافقی با پهپاد باغات خود راسم پاشی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار